Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. září 2018, 11:35 Google+

Škoda obohacuje svou paletu ekologických vozů, poháněných zemním plynem. Škoda Octavia G-TEC tak dostala nový, silnější motor 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k). Škoda Octavia G-TEC, která je dispozici exkluzivně v karosářské verzi kombi a ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonem na zemní plyn dojezd 480 kilometrů. K tomu slouží tři nádrže, které společně pojmou 17,7 kilogramů CNG. Nádrž na 11,8 litru benzinu zajistí mobilitu i v regionech bez plnících stanic CNG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Škoda Octavia G-TEC

Nová Škoda Octavia G-TEC | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Nový motor vozu Škoda Octavia G-TEC o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 96 kW (130 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchůdce a mimo jiné i díky proměnnému časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu je také velice efektivní. Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 procent, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice. Tím Škoda Octavia G-TEC splňuje aktuální nejpřísnější emisní
normu EU6d-TEMP a představuje ekologickou alternativu konvenčním palivům.

Zemní plyn jako ekologická přechodová technologie

Přírodní zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin či nafta. Je levnější a hoří tiše a čistě. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn z odpadních vod nebo zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Plyn tak představuje jakýsi most mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Dojezd 480 kilometrů na čistě plynovým pohonem
Tři nádrže na CNG ve voze Škoda Octavia G-TEC mají celkovou kapacitu 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost. S čistě plynovým pohonem ujede Octavia G-TEC zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru.

Škoda Octavia G-TEC 1,5 TSI je k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, exkluzivně v karosářské verzi COMBI a se sedmistupňovou převodovkou DSG. Navíc jsou pro model G-TEC v rámci online-služeb Škoda Connect k dispozici i funkce Emergency Call a Care Connect. Aplikace Škoda Connect App tak například ukazuje zbývající dojezd na CNG, benzin i celkový dojezd.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud