Jak se změní logo značky Mini? Propojí klasiku s tradicí

MINI | foto: MINI

Nově vyrobené automobily značky Mini budou mít od března 2018 na kapotě, na zádi, na volantu i na klíčku nové logo. To bude odrážet stylistické prvky z raných dob klasického Mini s designem orientovaným na budoucnost.

Použití kombinace symbolů kola a křídel se datuje do počátečních let  výroby klasického Mini. Když společnost British Motor Corporation (BMC) uvedla na trh v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách.

Sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče. Další dva klony revoluční Issigonisovy konstrukce se objevily pod jinými značkami koncernu BMC – Wolseley a Riley. Wolseley Hornet a Riley Elf měly více individuální design se specifickými úpravami karoserie, ale i odlišná loga.

Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. U příležitosti tohoto kroku obdrželo Mini nové logo s motivem tradičního emblému s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly. Takzvaný erb Mini se používal po celá desetiletí a jeho design byl několikrát přepracován. Řada speciálních modelů klasického Mini dostala individuálně navržená loga, ale všechna z nich byla založena na univerzální podobě emblému.

Klasický Mini Cooper, jehož prvním majitelem byl Ringo Starr | foto: Bonhams

Nová edice Mini Cooperu, která přišla v roce 1990 tato zavedená pravidla změnila. Vrátil se tradiční design loga a s ním i zaměření na sportovní charakter klasického Mini. Chromované kolo se stylizovanými křídly odkazovalo na logo Morrisu Mini-Minor, ale namísto býka a vln se objevil červený nápis „MINI COOPER“ se zeleným vavřínovým věncem na bílém pozadí. V roce 1996 došlo k aplikaci této varianty i na ostatní modely s upraveným pozadím a nápisem „MINI“, kdy světlá písmena vystupovala ze zeleného pozadí.

Jen o pár let později bylo v průběhu příprav na oživení značky, která nyní patří do koncernu BMW Group, učiněno rozhodnutí redefinovat nejen identitu značky MINI, ale také její logo. V tomto případě byla jako základ využita poslední verze loga klasického Mini, které bylo důkladně modernizováno. Na své premiéře v listopadu 2000 se moderní MINI objevilo s vysoce kvalitním trojrozměrným logem, jež neslo jméno značky na černém pozadí. Chromované kolo a stylizovaná křídla zůstaly beze změny po téměř 15 let a staly se celosvětově známým symbolem potěšení z řízení, individuálního stylu a prémiové kvality v malém voze pro 21. století. Stejně tak i nové logo MINI odráží oddanost tradicím britské značky, nyní sahající téměř 60 let nazpět.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy