Automobily značky Mini začínaly jako levný dopravní prostředek pro masy, nicméně s postupem let se staly zejména otázkou vkusu a stylu, díky čemuž se jejich prestiž i ceny posunuly o pořádný kus výš. A spolu s těmito hodnotami narostla i hodnota samotné značky, která nyní nechává v prachu poražených i legendy jako Ferrari
Pokud se podíváme na poslední žebříček značek s nejvyšší hodnotou "Best Global Brands" za jehož sestavením stojí společnost Interband, našli bychom Mini na 87. pozici s hodnotou 5.11 miliardy dolarů. Na první pohled se to nemusí zdát jako kdovíjak vysoká pozice, nicméně například Ferrari skončilo až za Mini s hodnotou 4.87 miliardy dolarů.
Sestavování žebříčku hodnoty přitom nezávisí jen na finančním úspěchu společnosti, hodnotí se také vliv značky na zákazníkovo rozhodování nebo na stanovování cen produktů.
Co se samotných prodejů týče, během prvních osmi měsíců tohoto roku se MINI povedlo prodat 230,925 automobilů, což proti stejnému období minulého roku znamená nárůst o 3.1%. Největší podíl na tomto úspěchu pak leží na bedrech Mini Countryman (+12.9%) a Mini Cabrio (+20.3%).
Před Mini skončila značka Land Rover, jejíž hodnota je ještě o miliardu dolarů vyšší. Pokud by se ovšem Mini chtělo měřit s premianty v oboru jako je Toyota, Mercedes-Benz nebo Mini, bude se muset přehoupnout přes 40 miliard dolarů. Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je pak Toyota, jejíž hodnota byla odhadnuta na 50.29 miliardy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.