Hodnota MINI prudce stoupá, v prachu nechalo i Ferrari a Teslu

MINI John Cooper Works GP koncept
MINI John Cooper Works GP koncept, foto: MINI
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. září 2017 10:25
Sdílej:

Automobily značky Mini začínaly jako levný dopravní prostředek pro masy, nicméně s postupem let se staly zejména otázkou vkusu a stylu, díky čemuž se jejich prestiž i ceny posunuly o pořádný kus výš. A spolu s těmito hodnotami narostla i hodnota samotné značky, která nyní nechává v prachu poražených i legendy jako Ferrari

Pokud se podíváme na poslední žebříček značek s nejvyšší hodnotou "Best Global Brands" za jehož sestavením stojí společnost Interband, našli bychom Mini na 87. pozici s hodnotou 5.11 miliardy dolarů. Na první pohled se to nemusí zdát jako kdovíjak vysoká pozice, nicméně například Ferrari skončilo až za Mini s hodnotou 4.87 miliardy dolarů.

Sestavování žebříčku hodnoty přitom nezávisí jen na finančním úspěchu společnosti, hodnotí se také vliv značky na zákazníkovo rozhodování nebo na stanovování cen produktů.

Co se samotných prodejů týče, během prvních osmi měsíců tohoto roku se MINI povedlo prodat 230,925 automobilů, což proti stejnému období minulého roku znamená nárůst o 3.1%. Největší podíl na tomto úspěchu pak leží na bedrech Mini Countryman (+12.9%) a Mini Cabrio (+20.3%).

Před Mini skončila značka Land Rover, jejíž hodnota je ještě o miliardu dolarů vyšší. Pokud by se ovšem Mini chtělo měřit s premianty v oboru jako je Toyota, Mercedes-Benz nebo Mini, bude se muset přehoupnout přes 40 miliard dolarů. Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je pak Toyota, jejíž hodnota byla odhadnuta na 50.29 miliardy.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?