Automobily značky Mini začínaly jako levný dopravní prostředek pro masy, nicméně s postupem let se staly zejména otázkou vkusu a stylu, díky čemuž se jejich prestiž i ceny posunuly o pořádný kus výš. A spolu s těmito hodnotami narostla i hodnota samotné značky, která nyní nechává v prachu poražených i legendy jako Ferrari
Pokud se podíváme na poslední žebříček značek s nejvyšší hodnotou "Best Global Brands" za jehož sestavením stojí společnost Interband, našli bychom Mini na 87. pozici s hodnotou 5.11 miliardy dolarů. Na první pohled se to nemusí zdát jako kdovíjak vysoká pozice, nicméně například Ferrari skončilo až za Mini s hodnotou 4.87 miliardy dolarů.
Sestavování žebříčku hodnoty přitom nezávisí jen na finančním úspěchu společnosti, hodnotí se také vliv značky na zákazníkovo rozhodování nebo na stanovování cen produktů.
Co se samotných prodejů týče, během prvních osmi měsíců tohoto roku se MINI povedlo prodat 230,925 automobilů, což proti stejnému období minulého roku znamená nárůst o 3.1%. Největší podíl na tomto úspěchu pak leží na bedrech Mini Countryman (+12.9%) a Mini Cabrio (+20.3%).
Před Mini skončila značka Land Rover, jejíž hodnota je ještě o miliardu dolarů vyšší. Pokud by se ovšem Mini chtělo měřit s premianty v oboru jako je Toyota, Mercedes-Benz nebo Mini, bude se muset přehoupnout přes 40 miliard dolarů. Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je pak Toyota, jejíž hodnota byla odhadnuta na 50.29 miliardy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?