Automobily značky Mini začínaly jako levný dopravní prostředek pro masy, nicméně s postupem let se staly zejména otázkou vkusu a stylu, díky čemuž se jejich prestiž i ceny posunuly o pořádný kus výš. A spolu s těmito hodnotami narostla i hodnota samotné značky, která nyní nechává v prachu poražených i legendy jako Ferrari
Pokud se podíváme na poslední žebříček značek s nejvyšší hodnotou "Best Global Brands" za jehož sestavením stojí společnost Interband, našli bychom Mini na 87. pozici s hodnotou 5.11 miliardy dolarů. Na první pohled se to nemusí zdát jako kdovíjak vysoká pozice, nicméně například Ferrari skončilo až za Mini s hodnotou 4.87 miliardy dolarů.
Sestavování žebříčku hodnoty přitom nezávisí jen na finančním úspěchu společnosti, hodnotí se také vliv značky na zákazníkovo rozhodování nebo na stanovování cen produktů.
Co se samotných prodejů týče, během prvních osmi měsíců tohoto roku se MINI povedlo prodat 230,925 automobilů, což proti stejnému období minulého roku znamená nárůst o 3.1%. Největší podíl na tomto úspěchu pak leží na bedrech Mini Countryman (+12.9%) a Mini Cabrio (+20.3%).
Před Mini skončila značka Land Rover, jejíž hodnota je ještě o miliardu dolarů vyšší. Pokud by se ovšem Mini chtělo měřit s premianty v oboru jako je Toyota, Mercedes-Benz nebo Mini, bude se muset přehoupnout přes 40 miliard dolarů. Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je pak Toyota, jejíž hodnota byla odhadnuta na 50.29 miliardy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.