Do světa unikla velice zajímavá zpráva o chystaných novinkách se značkou Mini. Tradiční britská automobilka by prý údajně měla pracovat na vývoji nového kompaktního elektrického SUV, které se svou velikostí zařadí pod model Countryman
S touto zprávou přišel motoristický web AutoExpress, podle kterého by měl být nový model vypuštěn do světa kolem roku 2021. O jeho technice se toho příliš neví, ovšem odhady mluví o zcela nové platformě, kterou by měl sdílet s BMW řady 1, 2, X1 a i3. Rozměry vozu jsou stále neznámé, ovšem délka je odhadována lehce přes 4 metry - podobně jako u nového Volkswagen T-Cross.
V nabídce pohonných ústrojí by měla být dominantní elektrifikace. Ostatně nelze se ničemu divit, neboť Mini před časem oznámilo svůj záměr změnit svou image na čistě elektrickou automobilku.
Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW, odmítl spekulace o dostupnějším a kompaktnějším Crossoveru Mini jakkoliv komentovat. Dodal však, že kompaktní městská SUV jsou velice zajímavým segmentem, ovšem žádné rozhodnutí ještě nebylo přijato.
Mimo jiné Schwarzenbauer dodal, že automobilka se rozhodně nechystá představovat nic většího, než je model Countryman. Podobné vozy už by totiž nezapadaly do "DNA" automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.