Nový Jeep Wrangler konečně odhalen! Tvary zůstávají. Co technika?

Nový Jeep Wrangler 2018 | foto: Jeep

Tak jsme se konečně dočkali! Po letech čekání a několika měsících drobných úniků fotografií se Jeep konečně rozhodl ukázat na autosalonu v Los Angeles nový Wrangler v plné kráse. A že je na co se dívat potvrzuje i rozsáhlá oficiální fotogalerie, která dokumentuje spojení tradic s moderní technologií.

Nový Wrangler byl klasicky postaven na tuhém žebřinovém rámu, který byl doplněn plně nastavitelným podvozkem. Na tomto základu se pak nachází karoserie, která je vyrobena z hliníkových dílů, dík čemuž se podařilo ušetřit zhruba 90 kg oproti minulé generaci a navíc se zvýšila torzní tuhost.

Co se motorů týče, pod kapotou nalezneme 3.6 litrový motor V6 Pentastar pocházející z koncernu FCA, který generuje cca 285 koní a 352 Nm točivého momentu. Spojen může být buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeby jsou na evropské poměry stále poměrně vysoké, nicméně s automatem i manuálem byste se měli dostat na dálnici ke spotřebě cca 9,4 l/100 km.

Druhým motorem v nabídce se stane turbem přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 268 koní s točivým momentem cca 400 Nm. Zajímavostí je fakt, že tento motor je de facto hybrid spadající do kategorie "mild-hybrid". Do budoucna se dočkáme i 3.0 litrového dieselu.

Zákazníci si budou moci vybrat z varianty s pohonem předních nebo všech kol a podobně jako u minulé generace bychom se měli dočkat bohaté nabídky různých variant.

Co se týče stylu karoserie, nový Wrangler 2018 bude k dispozici s pevnou střechou, částečně odnímatelnou střechou - což bude pevná střecha s několika odstranitelnými panely a také s elektricky ovládanou plátěnou střechou. Stejně jako u minulé generace si také budete moci vybrat, zda chcete jeden nebo dva páry dveří. K dispozici budou i výbavové varianty Sport, Sport S a klasický Rubicon.

Podobně jako současný model, i nadcházející generace Wrangleru bude určena ke zvládání těch nejtěžších terénních podmínek. Dopomoci k tomu mají 33-palcové off-road pneumatiky, elektronické odpojovánní stabilizátorů, vytažené blatníky, nápravy Dana 44 a bohaté možnosti úprav podvozku.

Velká část inovací se však odehrála i v interiéru, kde se Wrangler opět víc přiblížil městským SUV, zejména co se vzhledu a výbavy týče. Ve středové konzoli tak najdeme z vozů FCA dobře známý infotainment Uconnect s displeji o úhlopříčce 5,7 nebo 8.4 palce. Nechybí podpora Apple CarPlay, Android Auto ani WiFi hotspot, dva USB porty nebo dvě 12V zásuvky.

Prodej Wrangleru má být v USA zahájen již od ledna příštího roku. Cen a data uveřejnění pro další trhy jsme se zatím nedočkali.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy