Společnost KIA Motors Czech zahajuje prodej zcela nové výbavy modelu Picanto. Nové Picanto X-Line zvyšuje atraktivitu novým vzhledem inspirovaným crossovery a SUV značky Kia. Outdoorové provedení podtrhují kontrastní barevné pakety a větší světlá výška. V nabídce jsou dva zážehové motory a dvě převodovky. Základní cena výbavy X-Line je 294 980,- korun
Inspirací dynamického designu nového modelu Picanto X-Line byla stále populárnější řada crossoverů a SUV značky Kia, kam se řadí modely Sportage a Sorento, Stonic a Niro. X-Line zaujme výraznými nárazníky včetně stříbrných ochranných krytů nárazníků, které dodávají vozu sebevědomý vzhled a díky černým bočním ochranným lištám a lemům blatníků i odvahu čelit nepříznivým podmínkám. Exkluzivním elementem řady X-Line je tedy lemování okolo masky chladiče a předních mlhových světel v limetkově zeleném či stříbrném tónu. Větší světlou výšku vozu zase opticky podtrhuje lemování kolem podběhů kol.
Výbava X-Line je nabitá technologickými prvky, o které nejsou ochuzeny ani ostatní variace řady nejmenšího modelu značky Kia. Samozřejmostí jsou zde 16“ litá kola, hliníkové pedály, LED světla denního svícení, zadní LED světlomety či mlhová světla., Současně s edicí GT Line je i X-Line standardně vybavena světlomety projektorového typu, sportovním zploštělým volantem, zdvojenou koncovku výfuku a exkluzivně i 4 ks reproduktorů zajišťující ohromující hudební zážitek. Komfort je dále zajištěn elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.
Zavazadelník s velkorysým objemem 255 litrů (VDA) je největším mezi konkurenty v segmentu minivozů. Sklopením zadních opěradel rozdělených v klasickém poměru 60:40 lze zavazadlový prostor rozšířit až na konečných 1010 litrů. Výbava zavazadlového prostoru navíc zahrnuje pružnou síť a úchytná oka k dokonalému zajištění převážených předmětů.
Motor o objemu 1,0 litru T-GDI disponuje strhujícím výkonem 100 koní při 4500 ot/min a točivým momentem 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot/min. Tento doposud nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto umožňuje zrychlení z 0 na 100 km za úctyhodných 10,1 vteřiny. Zároveň tento lehký motor T-GDI vykazuje mimořádně nízkou spotřebu 4,6 litru na 100 km Totožný motor je také nově nabízen u sportovní edice GT Line.
Motor o objemu 1,25 CVVT s manuální převodovkou je možné pořídit za 294 980,- korun, přičemž stejný motor vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou je za cenu 314 980,- korun. Novinkou v této třídě je přeplňovaný řadový tříválec s přímým vstřikováním benzínu o objemu 1.0 T-GDI za cenu 324 980,- korun. Stejně výkonný motor je nově nabízen také ve sportovní edici GT Line za stejnou cenu 324 980,- korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?