Společnost KIA Motors Czech zahajuje prodej zcela nové výbavy modelu Picanto. Nové Picanto X-Line zvyšuje atraktivitu novým vzhledem inspirovaným crossovery a SUV značky Kia. Outdoorové provedení podtrhují kontrastní barevné pakety a větší světlá výška. V nabídce jsou dva zážehové motory a dvě převodovky. Základní cena výbavy X-Line je 294 980,- korun
Inspirací dynamického designu nového modelu Picanto X-Line byla stále populárnější řada crossoverů a SUV značky Kia, kam se řadí modely Sportage a Sorento, Stonic a Niro. X-Line zaujme výraznými nárazníky včetně stříbrných ochranných krytů nárazníků, které dodávají vozu sebevědomý vzhled a díky černým bočním ochranným lištám a lemům blatníků i odvahu čelit nepříznivým podmínkám. Exkluzivním elementem řady X-Line je tedy lemování okolo masky chladiče a předních mlhových světel v limetkově zeleném či stříbrném tónu. Větší světlou výšku vozu zase opticky podtrhuje lemování kolem podběhů kol.
Výbava X-Line je nabitá technologickými prvky, o které nejsou ochuzeny ani ostatní variace řady nejmenšího modelu značky Kia. Samozřejmostí jsou zde 16“ litá kola, hliníkové pedály, LED světla denního svícení, zadní LED světlomety či mlhová světla., Současně s edicí GT Line je i X-Line standardně vybavena světlomety projektorového typu, sportovním zploštělým volantem, zdvojenou koncovku výfuku a exkluzivně i 4 ks reproduktorů zajišťující ohromující hudební zážitek. Komfort je dále zajištěn elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.
Zavazadelník s velkorysým objemem 255 litrů (VDA) je největším mezi konkurenty v segmentu minivozů. Sklopením zadních opěradel rozdělených v klasickém poměru 60:40 lze zavazadlový prostor rozšířit až na konečných 1010 litrů. Výbava zavazadlového prostoru navíc zahrnuje pružnou síť a úchytná oka k dokonalému zajištění převážených předmětů.
Motor o objemu 1,0 litru T-GDI disponuje strhujícím výkonem 100 koní při 4500 ot/min a točivým momentem 172 Nm v rozpětí 1500 až 4000 ot/min. Tento doposud nejvýkonnější motor v historii modelu Picanto umožňuje zrychlení z 0 na 100 km za úctyhodných 10,1 vteřiny. Zároveň tento lehký motor T-GDI vykazuje mimořádně nízkou spotřebu 4,6 litru na 100 km Totožný motor je také nově nabízen u sportovní edice GT Line.
Motor o objemu 1,25 CVVT s manuální převodovkou je možné pořídit za 294 980,- korun, přičemž stejný motor vybavený čtyřstupňovou automatickou převodovkou je za cenu 314 980,- korun. Novinkou v této třídě je přeplňovaný řadový tříválec s přímým vstřikováním benzínu o objemu 1.0 T-GDI za cenu 324 980,- korun. Stejně výkonný motor je nově nabízen také ve sportovní edici GT Line za stejnou cenu 324 980,- korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?