Představte si místo, kde najdete prakticky všechny nejvzácnější a nejzajímavější supersporty světa.Při hodnotách takových vozů to zní skoro až nepředstavitelně, přesto tento ráj na zemi skutečně existuje. Jmenuje se SBH Royal Auto Gallery,nachází se v Abu Zabí a v současné zdobě zde Šejk Sultan vystavuje 37 svých jedinečných supersportů.
A skvělým průvodcem po tomto muzeu se nám opět stane YouTuber Shmee150, který si během svých toulek po Abu Zabí nemohl nechat tuto příležitost uniknout. Na tomto místě se přitom nenachází poprvé, ovšem po rozšíření sbírky o Lamborghini Centenario, Ferrari LaFerrari Aperta a Bugatti Chiron si nemohl nechat další návštěvu ujít.
Jak je ze záběrů jasné, nejedná se o pouhou přehlídku těch nejsilnějších supersportů, ale také těch nejvzácnějších. Vždyť Lamborghini Centenario se vyrobilo jen ve 44 kusech a fronty na něj byly i přes ohromnou cenovku skutečně dlouhé. Stejně tak extrémně vzácným kouskem je Ferrari Sergio od Pininfariny, které vzniklo jen v šesti exemplářích.
Co do počtu vyrobených exemplářů je ale největší raritou Mercedes CLK GTR Roadster, kterých se po světě prohání jen pět. Vedle něj vypadá dokonce i Mercedes SLR Stirling Moss se svými 75 vyrobenými kusy jako vcelku obyčejný stroj.
Muzeum pravděpodobně nezahrnuje všechny supersporty světa, ovšem nechybí zde ani takové rarity jako postarší ale neméně elegantní Mercedes 300SL, JAguar XJ220 nebo Bugatti EB110, model který přivedl klasickou automobilku do éry moderních vozů.
Kromě vrcholu moderního automobilového inženýrství však šejk nezapomíná ani na těžké začátky, proto v jeho sbírce nechybí ani jeden z prvních kdy vyrobených automobilů světa: tříkolka Benz Motor-Wagen, která vznikla koncem devatenáctého století.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?