Představte si místo, kde najdete prakticky všechny nejvzácnější a nejzajímavější supersporty světa.Při hodnotách takových vozů to zní skoro až nepředstavitelně, přesto tento ráj na zemi skutečně existuje. Jmenuje se SBH Royal Auto Gallery,nachází se v Abu Zabí a v současné zdobě zde Šejk Sultan vystavuje 37 svých jedinečných supersportů.
A skvělým průvodcem po tomto muzeu se nám opět stane YouTuber Shmee150, který si během svých toulek po Abu Zabí nemohl nechat tuto příležitost uniknout. Na tomto místě se přitom nenachází poprvé, ovšem po rozšíření sbírky o Lamborghini Centenario, Ferrari LaFerrari Aperta a Bugatti Chiron si nemohl nechat další návštěvu ujít.
Jak je ze záběrů jasné, nejedná se o pouhou přehlídku těch nejsilnějších supersportů, ale také těch nejvzácnějších. Vždyť Lamborghini Centenario se vyrobilo jen ve 44 kusech a fronty na něj byly i přes ohromnou cenovku skutečně dlouhé. Stejně tak extrémně vzácným kouskem je Ferrari Sergio od Pininfariny, které vzniklo jen v šesti exemplářích.
Co do počtu vyrobených exemplářů je ale největší raritou Mercedes CLK GTR Roadster, kterých se po světě prohání jen pět. Vedle něj vypadá dokonce i Mercedes SLR Stirling Moss se svými 75 vyrobenými kusy jako vcelku obyčejný stroj.
Muzeum pravděpodobně nezahrnuje všechny supersporty světa, ovšem nechybí zde ani takové rarity jako postarší ale neméně elegantní Mercedes 300SL, JAguar XJ220 nebo Bugatti EB110, model který přivedl klasickou automobilku do éry moderních vozů.
Kromě vrcholu moderního automobilového inženýrství však šejk nezapomíná ani na těžké začátky, proto v jeho sbírce nechybí ani jeden z prvních kdy vyrobených automobilů světa: tříkolka Benz Motor-Wagen, která vznikla koncem devatenáctého století.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?