Karosárna Sodomka, kterou založil František Sodomka již v roce 1895, měla s úpravami vozů domácí ale i zahraniční produkce bohaté zkušenosti, takže když přišel plán na úpravu Tatraplánu do varianty bez střechy, nikdo neměl pochyb o úspěchu. Z technického hlediska se ale nejednalo o žádný jednoduchý úkol, koncem čtyřicátých let, kdy byl vůz stavěn, se totiž ještě nikdo nepustil do stavby kabrioletu s motorem vzadu.
V karosárně se však nebáli ani takto náročného úkolu a již v roce 1949 na autosalonu v Ženevě mohl Josef Sodomka představit první prototyp Tatry 600 kabriolet. A vůz zde sklidil skutečně pozitivní reakce, o čemž vypovídá i druhé místo v soutěži elegance.
Po návratu z Ženevy se tak mělo začít s jízdními zkouškami a přípravami na sériovou produkci, o jejímž úspěchu nebylo pochyb. Podobně elegantní vůz by jistě zaujal jak na domácím trhu, tak hlavně v zahraničí. Navíc mohl nastartovat éru elegantních kabrioletů Tatra. Na to ale bohužel nikdy nedošlo.
Jak už to v této smutné době naší historie chodilo, zkáza přišla shora. Komunistická strana totiž rozhodla, že prototyp tohoto elegantního vozu bude zaslán do Ruska jako dar k nadcházejícím 70. narozeninám Josifa Vissarionoviče Stalina. Automobil tak údajně prošel dodatečnými úpravami a v prosinci roku 1949 byl předán Stalinovi jako dar "československého automobilového průmyslu".
Alespoň malou radost nám však může přinést skutečnost, že Stalin se v bílé Tatře pravděpodobně nikdy nesvezl. Měl totiž strach z atentátů, ke kterým vozy s otevřenou střechou přímo sváděly. Vůz tak sloužil v Rusku stranickým papalášům a nakonec se v sedmdesátých letech dostal do vlastnictví moskevského lékaře.
Ten však netoužil po kabrioletu, ale po klasické Tatře 603. Zaslal tedy do Kopřivnice dotaz, zda by bylo možné Tatru 600 kabriolet přestavět na klasickou 603. V Kopřivnici se takové řešení samozřejmě nikomu nelíbilo, takže lékaři nabídli výměnu: Tatru 600 kabriolet vymění za Tatru 603. Lékaři se nabídka líbila, takže unikátní vůz byl zachráněn a po letech navrácen do vlasti.
Zde absolvoval rekonstrukci a následně byl vystaven v Technickém Muzeu v Kopřivnici. Tatra 600 Sodomka si tak prošla nelehkým osudem, ovšem nakonec se vrátila do vlasti, kde je k vidění buď v kopřivnickém muzeu, nebo čas od času na některých veteránských akcích. Navždy však zůstane nezodpovězenou záhadou, jak by sériová produkce podobně vznešeného vozu ovlivnila historii samotné Tatrovky I našeho automobilového průmyslu.