Emisní skandál ještě není u konce, Safe Diesel žaluje Škodu a Volkswagen. Přidáte se?

Ilustrační fotografie | foto: youtube.com

Patříte i vy mezi majitele vozidel, jejichž motory byly postiženy emisní kauzou dieselgate? Pokud se cítíte ublíženi, můžete se nyní připojit k hromadné žalobě na VW a Škoda Auto.

Za vším stojí společnost SAFE DIESEL, která byla založena s cílem chránit zájmy a prosazovat oprávněné nároky spotřebitelů, majitelů automobilů z produkce koncernu Volkswagen, jichž se dotýká emisní skandál. Stejný cíl si klade ve vztahu ke všem dalším subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů, jako jsou prodejci, výrobci a distributoři dieselových motorů a automobilů, výrobci a distributoři dieselového paliva a další.

Společnost Safe Diesel si navíc na svou pomoc najala špičkovou advokátní kancelář BBH, v níž působí zkušení právníci s mnohaletou praxí a s mnoha úspěchy v nejsložitějších domácích i mezinárodních kauzách. V roce 2014 ovládla BBH soutěž o titul Právnická firma roku, mimo jiné získala jednu z hlavních cen „Nejlepší domácí advokátní kancelář“. V roce 2015 získala prestižní ocenění „Law Firm of the Year: Central Europe“, které uděluje prestižní časopis The Lawyer.

Společnost to každopádně nebude mít jednoduché. Zatímco majitelé postižených aut v USA spor vyhráli, u nás v Evropě je zatím ticho po pěšině, a Volkswagen jakoukoliv škodu způsobenou majitelům popírá. Podle Safe Diesel ale vzniklo majitelům škod hned několik:

- náklady spojené se ztrátou času související s přistavením vozidla do servisu k dané úpravě a vyzvednutím vozidla ze servisu včetně nákladů na spotřebované pohonné hmoty
- náklady na zajištění jiného způsobu dopravy po dobu nezbytné opravy vozidla či zapůjčení náhradního vozidla
- škoda spojená s vyšší spotřebou pohonných hmot či AdBlue, dojde-li k jejich zvýšení v důsledku technické úpravy provedené na vozidle – není zcela zřejmé, jaký bude mít servisní zásah dopad na vozidlo a zda vozidlo bude mít po opravě stejný výkon, jako je deklarován v technickém průkazu vozidla, a nezvýší se spotřeba pohonných hmot

- bude-li mít servisní zásah negativní dopad na vozidlo a dojde-li ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby pohonných hmot či AdBlue, budou mít tyto důsledky nepochybně dopad i na zůstatkovou hodnotu vozidla, jež se projeví ve snížené poptávce po takovém vozidle; rovněž i pokud na vozidle nebude proveden servisní zásah, bude mít vozidlo nižší zůstatkovou hodnotu, neboť poptávka po cinklém vozidle bude rovněž nižší
- v mnoha evropských městech fungují „nízkoemisní“ zóny, do nichž není umožněn vstup vozidlům, která nesplňují příslušné emisní předpisy. Pokud se majitel dotčeného vozidla nedostaví do servisu k úpravě vozidla a toto nebude splňovat příslušné emisní předpisy a v důsledku toho nebude vpuštěn do „nízkoemisní“ zóny, mohou mu vzniknout škody ve výši nákladů na pohonné hmoty na dopravu do daného města, za ušlý čas a příležitosti, apod.
- majitelé vozidel se mohou domáhat i nároku na přiměřené zadostiučinění v penězích.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy