Německá kancléřka Angela Merkel v rámci předvolebního boje přestala chránit automobilový průmysl a prohlásila, že lidé mohou hromadně podat žalobu proti německému automobilovému průmyslu kvůli nadměrně znečišťujícím dieselovým motorům. Nicméně žaloba prý musí být "správně navržena".
K náhlému zostření rétoriky Angely Merkelové došlo poté, co ji její hlavní volební sok Martin Schulz nařkl během rozhovoru pro televizní stanici ARD z blokování možnosti hromadné žaloby proti německému automobilovému průmyslu. Podle něj je totiž evidentní, že samotná osoba podávající žalobu proti koncernu VW nebo Daimleru zkrátka nemá šanci na úspěch.
Merkelová na to samozřejmě musela reagovat během svého rozhovoru pro televizní stanici ZDF, kde nařčení odmítla a připustila, že možnost podání hromadné žaloby na německý automobilový průmysl za nadměrně znečišťující dieselové motory je v principu možná. Podle ní by však takový krok, respektive taková žaloba, musela být dobře navržena.
Vzhledem k tomu, že německý automobilový průmysl zaměstnává přes 800.000 lidí, je plně pochopitelný jistý protekcionismus. To se ostatně projevilo i při vyjádření Merkelové k zákazu spalovacích motorů, kdy tento krok u Britů a Francouzů ocenila, ovšem v případě Německa mluvila o vzdálené budoucnosti a hájila nutnost dieselových motorů.
Pouhé čtyři týdny před volbami se samozřejmě volební souboje přiostřují a tak proti sobě oba kandidáti vytahují kdeco. Na hlavu Merkelové se tak mimo jiné snesla i kritika za přístup k Turecku nebo za ne/zvládnutí migrační krize.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?