Hromadná žaloba na německý automobilový průmysl? Merkelová ji připouští

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. srpna 2017 14:54
Sdílej:

Německá kancléřka Angela Merkel v rámci předvolebního boje přestala chránit automobilový průmysl a prohlásila, že lidé mohou hromadně podat žalobu proti německému automobilovému průmyslu kvůli nadměrně znečišťujícím dieselovým motorům. Nicméně žaloba prý musí být "správně navržena".

K náhlému zostření rétoriky Angely Merkelové došlo poté, co ji její hlavní volební sok Martin Schulz nařkl během rozhovoru pro televizní stanici ARD z blokování možnosti hromadné žaloby proti německému automobilovému průmyslu. Podle něj je totiž evidentní, že samotná osoba podávající žalobu proti koncernu VW nebo Daimleru zkrátka nemá šanci na úspěch.

Merkelová na to samozřejmě musela reagovat během svého rozhovoru pro televizní stanici ZDF, kde nařčení odmítla a připustila, že možnost podání hromadné žaloby na německý automobilový průmysl za nadměrně znečišťující dieselové motory je v principu možná. Podle ní by však takový krok, respektive taková žaloba, musela být dobře navržena.

Vzhledem k tomu, že německý automobilový průmysl zaměstnává přes 800.000 lidí, je plně pochopitelný jistý protekcionismus. To se ostatně projevilo i při vyjádření Merkelové k zákazu spalovacích motorů, kdy tento krok u Britů a Francouzů ocenila, ovšem v případě Německa mluvila o vzdálené budoucnosti a hájila nutnost dieselových motorů.

Pouhé čtyři týdny před volbami se samozřejmě volební souboje přiostřují a tak proti sobě oba kandidáti vytahují kdeco. Na hlavu Merkelové se tak mimo jiné snesla i kritika za přístup k Turecku nebo za ne/zvládnutí migrační krize. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.