Německá kancléřka Angela Merkel v rámci předvolebního boje přestala chránit automobilový průmysl a prohlásila, že lidé mohou hromadně podat žalobu proti německému automobilovému průmyslu kvůli nadměrně znečišťujícím dieselovým motorům. Nicméně žaloba prý musí být "správně navržena".
K náhlému zostření rétoriky Angely Merkelové došlo poté, co ji její hlavní volební sok Martin Schulz nařkl během rozhovoru pro televizní stanici ARD z blokování možnosti hromadné žaloby proti německému automobilovému průmyslu. Podle něj je totiž evidentní, že samotná osoba podávající žalobu proti koncernu VW nebo Daimleru zkrátka nemá šanci na úspěch.
Merkelová na to samozřejmě musela reagovat během svého rozhovoru pro televizní stanici ZDF, kde nařčení odmítla a připustila, že možnost podání hromadné žaloby na německý automobilový průmysl za nadměrně znečišťující dieselové motory je v principu možná. Podle ní by však takový krok, respektive taková žaloba, musela být dobře navržena.
Vzhledem k tomu, že německý automobilový průmysl zaměstnává přes 800.000 lidí, je plně pochopitelný jistý protekcionismus. To se ostatně projevilo i při vyjádření Merkelové k zákazu spalovacích motorů, kdy tento krok u Britů a Francouzů ocenila, ovšem v případě Německa mluvila o vzdálené budoucnosti a hájila nutnost dieselových motorů.
Pouhé čtyři týdny před volbami se samozřejmě volební souboje přiostřují a tak proti sobě oba kandidáti vytahují kdeco. Na hlavu Merkelové se tak mimo jiné snesla i kritika za přístup k Turecku nebo za ne/zvládnutí migrační krize.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.