PSA nařčená z dieselgate, automobilka se ale brání. Přinášíme oficiální prohlášení

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie, foto: PSA PEUGEOT CITROËN
-jka , AutoRoad.cz 9. září 2017 06:55
Sdílej:

Skupina PSA vydala oficiální prohlášení, jakožto reakci na včera uveřejněné zprávy ve francouzském deníku „Le Monde“. Podle něj došel francouzský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů k závěru, že je aférou dieselgate postiženo několik milionů vozů automobilky PSA Group.

Vyšetřování automobilky bylo zahájeno začátkem dubna, přičemž firmě hrozí pokuta pět miliard eur (přes 130 miliard korun). Skupina PSA ale popírá jakoukoli podvodnou strategii a staví se za své technologie.

Skupina PSA v reakci na informace zveřejněné v dnešním tisku uvádí, že ji nekontaktovaly žádné soudní orgány. Je pobouřena zjištěním, že byly třetím stranám předány informace, aniž by zástupci skupiny PSA měli přístup ke spisu, který francouzský úřad pro hospodářskou soutěž DGCCRF předal státnímu zastupitelství, takže skupině bylo znemožněno předložit své vlastní argumenty.

Skupina PSA opakovaně vysvětlovala svou strategii týkající se seřízení motorů, která se opírá o používání vozů zákazníky v reálném provozu. Upřednostňuje nízké emise oxidů dusíku (NOx) ve městech a zároveň zajišťuje co nejlepší rovnováhu NOx/CO 2 v mimoměstském provozu.

Tato situace podkopává pověst skupiny a zájmy jejích 210 000 zaměstnanců, jejích zákazníků a partnerů. Skupina PSA si vyhrazuje právo podat stížnost na porušení důvěrnosti vyšetřování a povinnosti orgánů zajistit jeho důvěrnost.

Skupina připomíná, že:

 dodržuje předpisy ve všech zemích, v nichž působí, a že její vozy nebyly nikdy vybaveny softwarem nebo zařízením, které by bylo schopné rozpoznat, že vůz je testován, a aktivovat v tom případě zařízení pro úpravu škodlivin, které by bylo neaktivní v běžném provozu;

 je jediným výrobcem automobilů na světě, který zavedl postup úplné transparentnosti týkající se spotřeby paliva a emisí CO 2 u svých modelů v podmínkách skutečného provozu, který bude do konce roku 2017 rozšířen na emise NOx. Výsledky 400 měření provedených u 60 modelů (80 % evropských prodejů) jsou k dispozici na internetových stránkách značek.

PSA není jediná automobilka, která je ve Francii vyšetřována kvůli podezření z podvodů s testy emisí naftových motorů. Francouzské úřady vyšetřují také italsko-americkou automobilovou skupinu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), německý koncern Volkswagen a francouzskou automobilku Renault.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.