Skupina PSA vydala oficiální prohlášení, jakožto reakci na včera uveřejněné zprávy ve francouzském deníku „Le Monde“. Podle něj došel francouzský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů k závěru, že je aférou dieselgate postiženo několik milionů vozů automobilky PSA Group.
Vyšetřování automobilky bylo zahájeno začátkem dubna, přičemž firmě hrozí pokuta pět miliard eur (přes 130 miliard korun). Skupina PSA ale popírá jakoukoli podvodnou strategii a staví se za své technologie.
Skupina PSA v reakci na informace zveřejněné v dnešním tisku uvádí, že ji nekontaktovaly žádné soudní orgány. Je pobouřena zjištěním, že byly třetím stranám předány informace, aniž by zástupci skupiny PSA měli přístup ke spisu, který francouzský úřad pro hospodářskou soutěž DGCCRF předal státnímu zastupitelství, takže skupině bylo znemožněno předložit své vlastní argumenty.
Skupina PSA opakovaně vysvětlovala svou strategii týkající se seřízení motorů, která se opírá o používání vozů zákazníky v reálném provozu. Upřednostňuje nízké emise oxidů dusíku (NOx) ve městech a zároveň zajišťuje co nejlepší rovnováhu NOx/CO 2 v mimoměstském provozu.
Tato situace podkopává pověst skupiny a zájmy jejích 210 000 zaměstnanců, jejích zákazníků a partnerů. Skupina PSA si vyhrazuje právo podat stížnost na porušení důvěrnosti vyšetřování a povinnosti orgánů zajistit jeho důvěrnost.
Skupina připomíná, že:
dodržuje předpisy ve všech zemích, v nichž působí, a že její vozy nebyly nikdy vybaveny softwarem nebo zařízením, které by bylo schopné rozpoznat, že vůz je testován, a aktivovat v tom případě zařízení pro úpravu škodlivin, které by bylo neaktivní v běžném provozu;
je jediným výrobcem automobilů na světě, který zavedl postup úplné transparentnosti týkající se spotřeby paliva a emisí CO 2 u svých modelů v podmínkách skutečného provozu, který bude do konce roku 2017 rozšířen na emise NOx. Výsledky 400 měření provedených u 60 modelů (80 % evropských prodejů) jsou k dispozici na internetových stránkách značek.
PSA není jediná automobilka, která je ve Francii vyšetřována kvůli podezření z podvodů s testy emisí naftových motorů. Francouzské úřady vyšetřují také italsko-americkou automobilovou skupinu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), německý koncern Volkswagen a francouzskou automobilku Renault.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.