Skupina PSA vydala oficiální prohlášení, jakožto reakci na včera uveřejněné zprávy ve francouzském deníku „Le Monde“. Podle něj došel francouzský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů k závěru, že je aférou dieselgate postiženo několik milionů vozů automobilky PSA Group.
Vyšetřování automobilky bylo zahájeno začátkem dubna, přičemž firmě hrozí pokuta pět miliard eur (přes 130 miliard korun). Skupina PSA ale popírá jakoukoli podvodnou strategii a staví se za své technologie.
Skupina PSA v reakci na informace zveřejněné v dnešním tisku uvádí, že ji nekontaktovaly žádné soudní orgány. Je pobouřena zjištěním, že byly třetím stranám předány informace, aniž by zástupci skupiny PSA měli přístup ke spisu, který francouzský úřad pro hospodářskou soutěž DGCCRF předal státnímu zastupitelství, takže skupině bylo znemožněno předložit své vlastní argumenty.
Skupina PSA opakovaně vysvětlovala svou strategii týkající se seřízení motorů, která se opírá o používání vozů zákazníky v reálném provozu. Upřednostňuje nízké emise oxidů dusíku (NOx) ve městech a zároveň zajišťuje co nejlepší rovnováhu NOx/CO 2 v mimoměstském provozu.
Tato situace podkopává pověst skupiny a zájmy jejích 210 000 zaměstnanců, jejích zákazníků a partnerů. Skupina PSA si vyhrazuje právo podat stížnost na porušení důvěrnosti vyšetřování a povinnosti orgánů zajistit jeho důvěrnost.
Skupina připomíná, že:
dodržuje předpisy ve všech zemích, v nichž působí, a že její vozy nebyly nikdy vybaveny softwarem nebo zařízením, které by bylo schopné rozpoznat, že vůz je testován, a aktivovat v tom případě zařízení pro úpravu škodlivin, které by bylo neaktivní v běžném provozu;
je jediným výrobcem automobilů na světě, který zavedl postup úplné transparentnosti týkající se spotřeby paliva a emisí CO 2 u svých modelů v podmínkách skutečného provozu, který bude do konce roku 2017 rozšířen na emise NOx. Výsledky 400 měření provedených u 60 modelů (80 % evropských prodejů) jsou k dispozici na internetových stránkách značek.
PSA není jediná automobilka, která je ve Francii vyšetřována kvůli podezření z podvodů s testy emisí naftových motorů. Francouzské úřady vyšetřují také italsko-americkou automobilovou skupinu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), německý koncern Volkswagen a francouzskou automobilku Renault.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?