Peugeot se vrací na trh s pick-upy

Nový Peugeot Pick Up | foto: Peugeot

Automobilka Peugeot po dlouhé době představila pořádný pracovní pick-up, kterým chce zaujmout především v severní Africe, kde je o tyto vozy enormní zájem. Pod kapotou tohoto vozu se však ukrývá jedno malé tajemství, které má svůj původ v Japonsku a Číně.

Nový model Peugeot ztělesňuje ambice značky vrátit se v rámci svého mezinárodního růstu na trh s pick-upy. Společnost Peugeot navazuje na svou tradici v tomto segmentu zejména na africkém kontinentu, kde se proslavil legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.

Nový Peugeot Pick Up představuje díky jednoduchému a robustnímu provedení funkční pracovní nástroj, který je odolný a spolehlivý na všech typech terénu. Kabina a korba jsou upevněny na žebřinovém rámu s pevnou zadní nápravou, čtyřlamelovými pružinami a sériově montovanými pneumatikami Yokohama. Tyto vlastnosti zajišťují spolehlivost a odolnost, které jsou vhodné pro vyšší zátěž a jakýkoliv terén.

Pokud jde o nákladový prostor, korba je dlouhá 140 cm a široká 139 cm. Na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Boční stěny a zadní panel jsou pokryty vrstvou pryskyřice, která zvyšuje pevnost a robustnost korby. Maximální užitečné zatížení vozu je 815 kg.

Motor nového vozu Peugeot Pick Up je přizpůsobený potřebám trhu. Jedná se podélně uložený turbodieselový agregát o objemu 2,5 l a výkonu 115 k a 208 Nm, se systémem Common Rail, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.

Zákazníci modelu Peugeot Pick Up mohou volit mezi pohonem 4x4 a 4x2. Hnací ústrojí verze 4×2 je spojeno se zadními koly prostřednictvím podélného hnacího hřídele a diferenciálu umístěného uvnitř zadní nápravy. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu.

Pohon 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí. Řidič si tak může podle potřeby zvolit normální režim 4×4 4 High nebo režim 4 Low s krátkými převody. Díky redukci je u režimu 4L možné použít extrémní točivý moment při velmi pomalých rychlostech a zvládat tak mimořádně obtížné jízdní situace. Verze 4×4 tak dodává vozu Peugeot Pick Up univerzálnost a schopnost jízdy v každém počasí a v  každém terénu.

Jak už jsme ale slibovali v anotaci, tento vůz má jedno malé tajemství, pocházející z dálného východu. Pod značkou Peugeotu se totiž podle serveru AutoEvolution ukrývá vůz vyráběný v Číně pod označením Dongfeng Rich. To ale na kvalitě vozu nic nemění, neboť Daofeng Rich vychází z velmi oblíbeného a spolehlivého vozu Nissan Navara generace D22.

Pokud jste se však právě začali chystat k rozbití prasátka a sprintu do nejbližšího dealerství automobilky Peugeot, musíme vás zastavit. Tento vůz bohužel není určen pro trh v ČR.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy