Pokud by došlo ke změně pravidel, které mohou vstoupit v platnost již před Dakarem 2018, tak by se tovární tým Peugeotu stáhl z Jihoamerické soutěže.
Příští měsíc je v plánu jednání Světové motoristické rady a na programu je také mimo jiné bod týkající se dálkových soutěží. Podle něj by ASO, pořadatelská organizace, měla znevýhodnit buggy typu Peugeot 3008 DKR. Pokud by na tuto změnu došlo, pak by dle šéfa továrního týmu, Bruno Famina, Peugeot z Dakaru odešel.
Peugeot vyhrál Dakar v předešlých dvou letech se Stéphanem Peterhanselem. "Pokud by byl přijat koncept, který byl navrhován na Komisi pro dálkové soutěže, tak bychom nejeli. Pojedeme Dakar jenom tehdy, pokud budeme mít šanci na vítězství," říká Francouz.
Carlos Sainz, který za Peugeot jezdí, tento nátlak ze strany Famina podporuje, jak sdělil serveru 'Motorsport.com': "Když jsme začínali, tak naše auto ztrácelo zhruba vteřinu na kilometr. A také nikdo neříkal, že jsou špatná pravidla. Nikdo si nestěžoval.
Teď Peugeot udělal opravdu dobrou práci a najednou si lidé stěžují. Souhlasím s tím, že rozdíl je možná až moc veliký a že možná je třeba něco udělat, ale pořád věřím, že 4x4 auto může být v některých sekcích rychlejší než my."
Je jasné, že ze zpomalení vozů buggy by profitoval především polotovární tým X-Raid, který nasazuje čtyřkolky Mini a Dakar vyhrával v letech 2012-2015. Sven Quandt, šéf X-Raidu, k tomu říká: "Silnější by měl být připravený se něčeho vzdát, zvláště pokud je tak dominantní jako byl Peugeot v posledních letech."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.