Pokud by došlo ke změně pravidel, které mohou vstoupit v platnost již před Dakarem 2018, tak by se tovární tým Peugeotu stáhl z Jihoamerické soutěže.
Příští měsíc je v plánu jednání Světové motoristické rady a na programu je také mimo jiné bod týkající se dálkových soutěží. Podle něj by ASO, pořadatelská organizace, měla znevýhodnit buggy typu Peugeot 3008 DKR. Pokud by na tuto změnu došlo, pak by dle šéfa továrního týmu, Bruno Famina, Peugeot z Dakaru odešel.
Peugeot vyhrál Dakar v předešlých dvou letech se Stéphanem Peterhanselem. "Pokud by byl přijat koncept, který byl navrhován na Komisi pro dálkové soutěže, tak bychom nejeli. Pojedeme Dakar jenom tehdy, pokud budeme mít šanci na vítězství," říká Francouz.
Carlos Sainz, který za Peugeot jezdí, tento nátlak ze strany Famina podporuje, jak sdělil serveru 'Motorsport.com': "Když jsme začínali, tak naše auto ztrácelo zhruba vteřinu na kilometr. A také nikdo neříkal, že jsou špatná pravidla. Nikdo si nestěžoval.
Teď Peugeot udělal opravdu dobrou práci a najednou si lidé stěžují. Souhlasím s tím, že rozdíl je možná až moc veliký a že možná je třeba něco udělat, ale pořád věřím, že 4x4 auto může být v některých sekcích rychlejší než my."
Je jasné, že ze zpomalení vozů buggy by profitoval především polotovární tým X-Raid, který nasazuje čtyřkolky Mini a Dakar vyhrával v letech 2012-2015. Sven Quandt, šéf X-Raidu, k tomu říká: "Silnější by měl být připravený se něčeho vzdát, zvláště pokud je tak dominantní jako byl Peugeot v posledních letech."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.