Vrcholní představitelé koncernu PSA se rozhodli postavit první autonomní vůz na základech vozu Peugeot 3008. Stavbě budou asistovat odborníci ze společnosti nuTonomy, kteří budou zároveň vůz testovat v ulicích Singapuru.
Koncern PSA se spojil se společností nuTonomy, která má se systémy autonomního řízení a s jejich testováním zkušenosti již z minulého roku. Peugeot tak dodá vozidlo a nuTonomy ho osadí potřebnými čidly, senzory a na míru šitým softwarem.
Není náhodou, že byl k testování zvolen právě Peugeot 3008. Tento vůz totiž patří k tomu nejnovějšímu z francouzské produkce a nedávno byl na autosalonu v Ženevě zvolen evropským automobilem roku 2017.
Pokud se ptáte, proč bude testování probíhat v Singapuru a ne ve Francii, odpověď je prostá. Vláda v Singapuru totiž autonomní vozidla, jejich vývoj i testování podporuje a společnost nuTonomy s vládou spolupracuje již od roku 2010. Koncernu PSA tak odpadnou starosti s vyřizováním povolení ve Francii a zároveň si může začít budovat zázemí na trhu, který po autonomních vozech doslova prahne.
Očekává se, že testování autonomního Peugeotu 3008 začne koncem tohoto roku. Koncern PSA zatím uvolnil pouze fotografii Peugeotu s logem nuTonomy. Na fotky automobilu z provozu si tak budeme muset počkat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?