Vrcholní představitelé koncernu PSA se rozhodli postavit první autonomní vůz na základech vozu Peugeot 3008. Stavbě budou asistovat odborníci ze společnosti nuTonomy, kteří budou zároveň vůz testovat v ulicích Singapuru.
Koncern PSA se spojil se společností nuTonomy, která má se systémy autonomního řízení a s jejich testováním zkušenosti již z minulého roku. Peugeot tak dodá vozidlo a nuTonomy ho osadí potřebnými čidly, senzory a na míru šitým softwarem.
Není náhodou, že byl k testování zvolen právě Peugeot 3008. Tento vůz totiž patří k tomu nejnovějšímu z francouzské produkce a nedávno byl na autosalonu v Ženevě zvolen evropským automobilem roku 2017.
Pokud se ptáte, proč bude testování probíhat v Singapuru a ne ve Francii, odpověď je prostá. Vláda v Singapuru totiž autonomní vozidla, jejich vývoj i testování podporuje a společnost nuTonomy s vládou spolupracuje již od roku 2010. Koncernu PSA tak odpadnou starosti s vyřizováním povolení ve Francii a zároveň si může začít budovat zázemí na trhu, který po autonomních vozech doslova prahne.
Očekává se, že testování autonomního Peugeotu 3008 začne koncem tohoto roku. Koncern PSA zatím uvolnil pouze fotografii Peugeotu s logem nuTonomy. Na fotky automobilu z provozu si tak budeme muset počkat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.