Nový Peugeot 308 láká na technologickou evoluci

Nový Peugeot 308 | foto: Peugeot

Peugeot 308 patří k jednomu z nejoblíbenějších modelů značky. Po celém světě se prodalo již více než 760,000 kusů, proto nastal čas na další evoluci, tentokrát v duchu technologickém.

Za volantem jak v kokpitu

Díky velkým úspěchům systému i-Cockpit v jiných modelech značky Peugeot bylo jasné, že v nové 308 budou ještě více zdůrazněny jeho přednosti. Pro majitele nových 308 si tak v automobilce nachystaly nové ovládání automatické převodovky Shift and Park, nové kapacitní dotykové displeje, kvalitní materiály a bohatou výbavu.

Nový Peugeot 308 | foto: Peugeot

Konektivita byla prioritou

Žijeme v době, kdy je konektivita vyžadována na každém rohu. Peugeot proto drží krok a do nové 308 zabudoval nový dotykový displej poslední generace s kapacitní technologií. Ten řidiči nabídne funkci Mirror Screen, hlasové ovládání nebo kompatibilitu s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay.

Nejnovější asistenční systémy řízení

Model 308 si od svého většího příbuzného 3008 vypůjčil i velkou řadu asistentů, kteří by měli řidiči ulehčit práci za volantem. Peugeot tak může své potencionální zákazníky lákat na Nouzové automatické brzdění a hlídání bezpečné vzdálenosti, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče, Automatické přepínání světel, Systém rozpoznání dopravního značení, Adaptivní tempomat s  funkcí Stop, Aktivní systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací asistenty Visiopark 1 & Park Assist.

Pod kapotou motory Pure Efficiency

Již brzy začne na území EU platit další přísná norma Euro 6 regulující emise oxidů dusíků NOx. Koncern PSA je ale několik let napřed a nové motory Pure Efficiency nabízejí ještě nižší emise, než EU vůbec požaduje. To vše při zachování výkonnosti, příznivé spotřeby a kultivovaného chodu.

Pod kapotou 308 se navíc zabydlely i zcela nové motory: benzínový 1.2 PureTech 130 k S&S MAN6, dieselový 1.5 BlueHDi 130 k S&S a dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S spojený s  automatickou převodovkou EAT8.

Pro milovníky rychlosti 308 GTi by Peugeot SPORT

Chybět nesmí ani ostrý Peugeot 308 GTI, ze kterého na řidiče dýchá sportovní duch i neokázalá exkluzivita. Pod kapotou tohoto sportovce se nachází motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 koní, z 0 na 100 km/h zrychlý za 6 vteřin a kilometr pokoří za 25,3 vteřiny. To vše při zachování průměrné spotřeby 6l/100 km.

Nový Peugeot 308 | foto: Peugeot

Navíc nabídne varianta GTi diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, disky kol 19" Carbone19 s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm s červenou objímkou a s nápisem Peugeot Sport.  Exkluzivně je u nového Peugeotu 308 GTi 270 k dispozici nová dvoubarevná karoserie Coupe Franche kombinující modrý odstín Magnetic s černým odstínem Perla Nera.


Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy