Skupina PSA, sdružující automobilky Peugeot a Citroen, se chce vrátit na Americký trh. Obě společnosti již na tomto trhu samostatně působily, Citroen však odešel z USA v roce 1974 a Peugeot začátkem devadesátých let.
Dnes však skupina PSA vydala tiskovou zprávu, podle které se chce na trhy v zámoří vrátit. Skupina by měla nejdříve spustit službu zaměřenou na sdílení automobilů a tím se dostat do povědomí potencionálních zákazníků. Její provoz by měl být zahájen 3. dubna 2017 na letišti v Los Angeles a později se počítá s rozšířením na větší území USA.
Do čela tohoto projektu byl jmenován Larry Dominique, který se v automobilovém průmyslu na půdě USA pohybuje již více jak 30 let a pracoval pro společnosti General Motors, Chrysler či Nissan.
„Skupina vytvořením nového severoamerického subjektu PSA udělala velký krok kupředu pro realizaci plánu postupného vstupu na severoamerický trh,“ prohlásil předseda představenstva Carlos Tavares. „Do budoucna budeme naše aktivity v oblasti mobility a rozvoje služeb spolujízdy intenzivně rozvíjet, dnes tento plán spouštíme s naším partnerem TravelCar.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.