Společnost Peugeot dnes představila novou podobu svého bestselleru a představuje nový Peugeot 308. Menší změny, které se odehrály na exteriéru, zastiňuje velkolepá modernizace v interiéru a pod kapotou.
Pojďme začít od zevnějšku. Nová kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v horní liště. LED světlomety, kterými budou vybaveny všechny verze, mají v zákaznících navodit pocit energičnosti a dynamičnosti. Zadní světla používají motiv tří zářících drápů jako trvalý světelný podpis.
Řidičům nového Peugeotu 308 bude za volantem nově pomáhat 8 systémů nové generace, které se sem dostaly z SUV 3008. Jde například o nouzové automatické brzdění nebo asistenci pro jízdu v jízdním pruhu. Ve snadnějším parkování bude řidiči pomáhat systém Visiopark se zadní 180° kamerou a funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo a pomoci řidiči se zaparkováním.
O zábavu na cestách se postará systém i-Cockpit® s funkcí Mirror Screen, umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Systém je kompatibilní s funkcemi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Abyste vždy dorazili na správné místo, disponuje 308 navigací s hlasovým ovládáním a s připojením na TomTom Traffic, což umožňuje optimalizovat trasy podle provozu.
Zajímavé změny se odehrály i pod kapotou. Tříválcový benzínový motor prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování a díky spojení s šestistupňovou manuální převodovkou může využít řidič potenciál tohoto motoru naplno.
Co se dieselových motorů týče, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Jeho účinnost je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans.
Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou nové generace. Díky těmto úpravám je tak Peugeot jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.