Společnost Peugeot dnes představila novou podobu svého bestselleru a představuje nový Peugeot 308. Menší změny, které se odehrály na exteriéru, zastiňuje velkolepá modernizace v interiéru a pod kapotou.
Pojďme začít od zevnějšku. Nová kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v horní liště. LED světlomety, kterými budou vybaveny všechny verze, mají v zákaznících navodit pocit energičnosti a dynamičnosti. Zadní světla používají motiv tří zářících drápů jako trvalý světelný podpis.
Řidičům nového Peugeotu 308 bude za volantem nově pomáhat 8 systémů nové generace, které se sem dostaly z SUV 3008. Jde například o nouzové automatické brzdění nebo asistenci pro jízdu v jízdním pruhu. Ve snadnějším parkování bude řidiči pomáhat systém Visiopark se zadní 180° kamerou a funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo a pomoci řidiči se zaparkováním.
O zábavu na cestách se postará systém i-Cockpit® s funkcí Mirror Screen, umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Systém je kompatibilní s funkcemi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Abyste vždy dorazili na správné místo, disponuje 308 navigací s hlasovým ovládáním a s připojením na TomTom Traffic, což umožňuje optimalizovat trasy podle provozu.
Zajímavé změny se odehrály i pod kapotou. Tříválcový benzínový motor prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování a díky spojení s šestistupňovou manuální převodovkou může využít řidič potenciál tohoto motoru naplno.
Co se dieselových motorů týče, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Jeho účinnost je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans.
Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou nové generace. Díky těmto úpravám je tak Peugeot jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.