Společnost Peugeot dnes představila novou podobu svého bestselleru a představuje nový Peugeot 308. Menší změny, které se odehrály na exteriéru, zastiňuje velkolepá modernizace v interiéru a pod kapotou.
Pojďme začít od zevnějšku. Nová kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v horní liště. LED světlomety, kterými budou vybaveny všechny verze, mají v zákaznících navodit pocit energičnosti a dynamičnosti. Zadní světla používají motiv tří zářících drápů jako trvalý světelný podpis.
Řidičům nového Peugeotu 308 bude za volantem nově pomáhat 8 systémů nové generace, které se sem dostaly z SUV 3008. Jde například o nouzové automatické brzdění nebo asistenci pro jízdu v jízdním pruhu. Ve snadnějším parkování bude řidiči pomáhat systém Visiopark se zadní 180° kamerou a funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo a pomoci řidiči se zaparkováním.
O zábavu na cestách se postará systém i-Cockpit® s funkcí Mirror Screen, umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Systém je kompatibilní s funkcemi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Abyste vždy dorazili na správné místo, disponuje 308 navigací s hlasovým ovládáním a s připojením na TomTom Traffic, což umožňuje optimalizovat trasy podle provozu.
Zajímavé změny se odehrály i pod kapotou. Tříválcový benzínový motor prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování a díky spojení s šestistupňovou manuální převodovkou může využít řidič potenciál tohoto motoru naplno.
Co se dieselových motorů týče, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Jeho účinnost je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans.
Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou nové generace. Díky těmto úpravám je tak Peugeot jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.