Peugeot představil nový model 308. Sází na technologie a ekologičnost

Nový Peugeot 308 hatchback | foto: Peugeot

Společnost Peugeot dnes představila novou podobu svého bestselleru a představuje nový Peugeot 308. Menší změny, které se odehrály na exteriéru, zastiňuje velkolepá modernizace v interiéru a pod kapotou.

Pojďme začít od zevnějšku. Nová kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v  horní liště. LED světlomety, kterými budou vybaveny všechny verze, mají v zákaznících navodit pocit energičnosti a dynamičnosti. Zadní světla používají motiv tří zářících drápů jako trvalý světelný podpis.

Řidičům nového Peugeotu 308 bude za volantem nově pomáhat 8 systémů nové generace, které se sem dostaly z SUV 3008. Jde například o nouzové automatické brzdění nebo asistenci pro jízdu v jízdním pruhu. Ve snadnějším parkování bude řidiči pomáhat systém Visiopark se zadní 180° kamerou a funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo a pomoci řidiči se zaparkováním.

O zábavu na cestách se postará systém i-Cockpit® s funkcí Mirror Screen, umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Systém je kompatibilní s funkcemi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Abyste vždy dorazili na správné místo, disponuje 308 navigací s hlasovým ovládáním a s připojením na TomTom Traffic, což umožňuje optimalizovat trasy podle provozu.

Zajímavé změny se odehrály i pod kapotou. Tříválcový benzínový motor prošel výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování a díky spojení s šestistupňovou manuální převodovkou může využít řidič potenciál tohoto motoru naplno.

Co se dieselových motorů týče, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Jeho účinnost je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans.

Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou nové generace. Díky těmto úpravám je tak Peugeot jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c

Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy