Nový Peugeot 3008 byl v pondělí 6. března zvolen Autem roku 2017. Porota, v níž zasedlo 58 novinářů z celé Evropy, ocenila jeho styl, design interiéru a funkce. Toto prestižní ocenění doplňuje zhruba dvacítku cen, které nový Peugeot 3008 již získal. Jde o první oceněné SUV v historii soutěže Car of the Year, a pátý vůz značky Peugeot, který tuto cenu získal.
Nové SUV Peugeot 3008 sklízí jeden úspěch za druhým. Jak tvrdí jeho výrobce, je určeno pro náročné zákazníky, kteří se chtějí odlišit a získat nové zážitky. Jeho cílem se prosadit se jako důležitý zástupce segmentu kompaktních SUV. Peugeot i-Cockpit, to je kompaktní volant, vyvýšený přístrojový panel s 12,3“ obrazovkou a centrálním displejem s kapacitní technologií s ergonomickými „klavírními klávesami“. Nový Peugeot 3008 nabízí rovněž high tech výbavu, řadu podpůrných prvků řízení a nepřetržitou konektivitu.
V Evropě si ho objednalo již téměř 100 000 zákazníků. V 84 % případů si zvolili stupně výbavy Allure, GT Line nebo GT, což přispělo k přesunu značky k luxusnějším kategoriím vozů. Vůz se vyrábí v Sochaux a má nárok na označení „Origine France garantie“ (Záruka francouzského původu).
Nový Peugeot 3008 je prvním SUV, které cenu obdrželo od založení ankety v roce 1964. Jde o pátý vůz značky Peugeot, který byl zvolen Autem roku. Předchozí ocenění získal model 308 v roce 2014, 307 v roce 2002, 405 v roce 1988 a 504 v roce 1969. Cenu Car of the Year uděluje porota, v níž zasedá 58 zkušených novinářů z 22 zemí. Od začátku roku 2016 bylo do soutěže přihlášeno 30 modelů. 6. března 2017, těsně před slavnostním zahájením ženevského autosalonu, zvítězil v závěrečném hlasování Peugeot 3008.
„Cítím velkou radost a hrdost, že nový Peugeot 3008 získal cenu Car of the Year 2017. Toto ocenění korunuje pět let skvělé práce, kterou odvedly týmy naší značky a celé skupiny,“ řekl Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?