Nový Peugeot 3008 byl v pondělí 6. března zvolen Autem roku 2017. Porota, v níž zasedlo 58 novinářů z celé Evropy, ocenila jeho styl, design interiéru a funkce. Toto prestižní ocenění doplňuje zhruba dvacítku cen, které nový Peugeot 3008 již získal. Jde o první oceněné SUV v historii soutěže Car of the Year, a pátý vůz značky Peugeot, který tuto cenu získal.
Nové SUV Peugeot 3008 sklízí jeden úspěch za druhým. Jak tvrdí jeho výrobce, je určeno pro náročné zákazníky, kteří se chtějí odlišit a získat nové zážitky. Jeho cílem se prosadit se jako důležitý zástupce segmentu kompaktních SUV. Peugeot i-Cockpit, to je kompaktní volant, vyvýšený přístrojový panel s 12,3“ obrazovkou a centrálním displejem s kapacitní technologií s ergonomickými „klavírními klávesami“. Nový Peugeot 3008 nabízí rovněž high tech výbavu, řadu podpůrných prvků řízení a nepřetržitou konektivitu.
V Evropě si ho objednalo již téměř 100 000 zákazníků. V 84 % případů si zvolili stupně výbavy Allure, GT Line nebo GT, což přispělo k přesunu značky k luxusnějším kategoriím vozů. Vůz se vyrábí v Sochaux a má nárok na označení „Origine France garantie“ (Záruka francouzského původu).
Nový Peugeot 3008 je prvním SUV, které cenu obdrželo od založení ankety v roce 1964. Jde o pátý vůz značky Peugeot, který byl zvolen Autem roku. Předchozí ocenění získal model 308 v roce 2014, 307 v roce 2002, 405 v roce 1988 a 504 v roce 1969. Cenu Car of the Year uděluje porota, v níž zasedá 58 zkušených novinářů z 22 zemí. Od začátku roku 2016 bylo do soutěže přihlášeno 30 modelů. 6. března 2017, těsně před slavnostním zahájením ženevského autosalonu, zvítězil v závěrečném hlasování Peugeot 3008.
„Cítím velkou radost a hrdost, že nový Peugeot 3008 získal cenu Car of the Year 2017. Toto ocenění korunuje pět let skvělé práce, kterou odvedly týmy naší značky a celé skupiny,“ řekl Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.