Před odpovědí na tuto otázku zmíníme některé z nedostatků, které časopis AutoExpress při testování nového Countrymanu zjistil. Bohužel seznam nedostatků je opravdu dlouhý.
Cena
S cenou začínající na 950.000 korun (1.010.000 za verzi s automatickou převodovkou) je prostě drahý. I když poskytovaný výkon benzinového dvoulitru není vůbec malý (228k, 350Nm), v této cenové kategorii existuje hned několik silnějších konkurentů.
Váha
Provozní váha s řidičem činní 1.600 kilogramů, což při vzpomínce na prvního MINI (600 kilogramů) není opravdu MINI. Samozřejmě, větší motory a výbava, to vše má zásadní vliv na růst váhy. Navíc bychom si v dnešní době ani automobil bez topení, jak tomu u prvního MINI bylo, nedokázali představit. Ale, díky takové váze už prostě nemůže být MINI tak ostrý v zatáčkách, jako býval.
Dalším výtkám neunikl ani volič jízdních režimů. Mít možnost výběru jízdního režimu je sice příjemné, ale módy ECO a Normal se díky velmi pomalé odezvě při řazení a akceleraci ukázali jako nepoužitelné.
Posledním vážným problémem je umístění brzdového pedálu, který je prý oproti ostatním umístěn vysoko, a zabere čas zvyknout si na něj, což zrovna v případě brzdového pedálu není úplně bezpečné.
Suma sumárum, i přes všechny skutečnosti týkající se dobré výbavy a rychlosti na rovinkách, dokáže konkurovat Audi Q2?