Škoda uvolnila detaily i další fotografie Vision E. České SUV-kupé je první v řadě ohledů

Škoda Vision E je ve formě konceptu připravena zazářit na autosalonu v čínském Šanghaji | foto: Škoda Auto

Hlavní novinka domácí automobilky na autosalonu v čínském Šanghaji byla odhalena předčasně. Koncept, jehož fotografie máme nově k dispozici, ukazuje s největší pravděpodobností možnou podobu budoucí Škody Kodiaq Coupe.

Koncept Vision E představuje vizi prvního čistě elektrického automobilu značky Škoda a jak ukazují fotografie, nejedná se o žádný sedan či hatchback, ale jak je v současné době oblíbeným trendem, koncept lze řadit díky vyšší stavbě karosérie mezi crossovery či SUV.

„Design modelů značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem je určen dalším rozvojem aktuálního designového jazyka značky ŠKODA. S precizně vedenými liniemi a ostrými hranami vznikají jak v exteriéru, tak v interiéru nápadně jasné struktury, v nichž se odráží charakter značky ŠKODA, vyznačující se funkčností a nadčasovou estetikou,“ řekl Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO.

Pro masku je charakteristické použití subtilních mřížek, ale přední nárazník nepůsobí až tak propracovaně, jako boční a zadní partie. Příď se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru, jejíž hrany se sbíhají u uprostřed umístěného a bíle podsvíceného loga. Podobně jako poslední Octavia, také Vision E se pyšní dvojitými světlomety, jejich řešení je u konceptu lépe zakomponováno do celkového designu. Otázkou ale je, jak moc je u konceptu řešena funkčnost světel.

Atraktivně vypadá ostrý prolis obcházející kolem celého vozu. Podobně jako u současného Superbu skrývá spáru mezi předním blatníkem a kapotou, navíc je prolis zdůrazněn vloženým světelným prvkem s logem Škody. Koncept nemá rámy dveří, kliky, zpětná zrcátka ani koncovky výfuku. Zadní partie jsou velmi atraktivní, brzdové světlo umístěné do nárazníku a ostře střižená zadní světla podtrhují ostrými hranami celkový dynamický design konceptu.

Díky tiskové zprávě již známe i konkrétní rozměry (délka 4 668 mm, šířka 1 924 mm a výška 1 591 mm), díky kterým je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznikl mimořádně velký a komfortní interiér. 

Studie ŠKODA VISION E má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW slibuje velmi dynamické zrychlení. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů. 

„Charakteristickou vlastností elektromotorů je dostupnost maximálního točivého momentu již při rozjezdu, což platí i pro pohonné jednotky ŠKODA VISION E. I díky tomu studie dosahuje nejlepší dynamiky, jakou bylo kdy možné u vozu značky ŠKODA zažít,“ řekl Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za Technický vývoj.

„Studie VISION E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. ŠKODA VISION E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět.“

Do roku 2025 slibuje Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět automobilů s čistě elektrickým pohonem; pak bude každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky ŠKODA buď plug-in hybrid nebo čistý elektromobil.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy