Během posledních 24 hodin zaplavily český internet zprávy o novém modelu Karoq domácí automobilky Škoda Auto. Nahradí na trhu Yeti, nebo Škoda zařadí nový model do palety svých SUV?
My jsme nelenili a zeptali jsme se přímo v automobilce Škoda. Ačkoliv byl tiskový mluvčí Škodovky pro český trh poměrně skoupý na slovo, i tak jsme pro vás zjistili pár informací. Jméno, které se dostalo do médií, je jen jedno z mnohých, o kterých se ve Škodě rozhoduje.
Konečné rozhodnutí by však mělo padnout do tří týdnů. "Myslím si, že v horizontu tří týdnů bude známo nebo rozhodnuto. Těch variant je několik a já ji v tuhle chvíli sám nevím," uvedl pro AutoRoad.cz mluvčí Škody pro český trh Vítězslav Pelc. Tou dobou bychom tedy mohli získat i oficiální tiskovou zprávu. Zda půjde o nástupce současného Yetiho nebo úplně nový model však stále není jasné.
Pro představení nové generace Yetiho ale hovoří stáří generace současné. Ačkoliv se Yeti těší stále vysoké popularitě (za únor 2017 se prodalo 6.300 vozů), vyrábí už od roku 2009. V roce 2013 pak prodělal poměrně výrazný facelift.
Plodné roky v Boleslavi?
Pokud nám tedy Škoda opravdu představí to, co se v současnosti označuje jako "Karoq" do tří týdnů, bude to pro ní znamenat opravdu plodné období. Svůj největší model Kodiaq totiž začala prodávat během října 2016 a omlazená Octavia se dostala do showroomů během letošního ledna.
V nedávné době jsme se pak dočkali představení omlazené sportovní Octavie RS, off-roadové verze Octavia Scout a modernizované nabídky modelů Rapid a Citigo pro rok 2018.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.