Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, k tomu říká: „Golf je srdcem naší značky. Jako žádný jiný automobil je ztělesněním pokroku a vyspělé techniky. Například bezpečnostní technika byla poprvé cenově dostupná pro miliony lidí až v Golfu, který tak utvářel život celých generací.“ Brandstätter dále zdůraznil: „Golf kromě toho již sedm generací přispívá k tomu, že se Volkswagen mohl jako značka i koncern vyvinout v jednoho z nejdůležitějších výrobců automobilů na světě.“
Dr. Stefan Loth, vedoucí výrobního závodu Volkswagen Wolfsburg, k tomu říká: „V roce 1974 stáli naši zaměstnanci před výzvou přechodu od Brouka ke Golfu. Od té doby jsme náš hlavní závod důsledně zdokonalovali a dnes ve Wolfsburgu vyrábíme kromě Golfu také modely e-Golf, Golf GTE, Golf Sportsvan a další tři modely.“
Golf bude jako jeden z mála univerzálních kompaktních modelů na světovém trhu i nadále nosným produktovým pilířem značky Volkswagen. Jeho nejmodernější pohony, asistenční, informační, zábavní a ovládací systémy budou zdrojem rozhodujících impulzů pro budoucnost mobility.
Důležitá data o debutu modelu Golf I:
- 29. 3. 1974: Z montážní linky sjel první Golf – zahájení sériové výroby
- 8. 7. 1974: Golf stojí v showroomech prodejců Volkswagen
- 5. 8. 1974: Zahájení dodávek nových vozů Golf zákazníkům
Golf I z roku 1974
- Karoserie: dvoudveřová a čtyřdveřová se zadním výklopným víkem
- Interiér: pětimístný, objem zavazadlového prostoru 300 l, sklopná zadní sedadla
- Motory: zážehový čtyřválec 1,1 litru, 37 kW/50 k
- zážehový čtyřválec 1,5 litru, 51 kW/70 k
- Pohon: pohon předních kol, čtyřstupňová přímo řazená převodovka, na přání třístupňová samočinná převodovka
- Nejvyšší rychlost: 140 km/h (50 k, přímo řazená převodovka), 160 km/h (70 k, přímo řazená převodovka)
- Modely: Golf a Golf L (motor 50 k), Golf S a Golf LS (motor 70 k)