Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu, pravděpodobně se časem dostanete ke čtveřici modelů Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door, BMW M5 Competition a Tesla Model S P100D. Který vůz však vyhraje, pokud vyzkoušíte jejich schopnosti v akceleraci a brzdění na letištní ranveji?
Odpověď na tuto otázku, kterou bude ve skutečném životě řešit jen hrstka zámožných šťastlivců, se rozhodl najít Mat Watson z YouTube kanálu CarWow. Na pomoci si navíc přizval svého známého, kterého už za volantem Tesly Model X pokořil v jeho novém Lamborghini Urus.
Čtveřice prémiových a dostatečně výkonných sedanů se utkala ve třech tradičních disciplínách. Tou první byl závod na 1/4 míle s pevným startem, druhou pak závod s volným startem a nakonec zkouška brzd, během které měli všichni řidiči nouzově zabrzdit z rychlosti cca 80 km/h.
Pokud se podíváme na startovní čáru, neuvidíme jen souboj různých značek, ale také souboj minulosti s budoucností. Zatímco Mercedes a BMW ještě spoléhají na tradiční spalovací motory, Porsche ukrývá pod kapotou Plug-In hybridní systém a Tesla je čitě elektrická.
Nejtěsnější souboj však nakonec probíhal mezi Mercedesem a Teslou. Při závodě s pevným startem ukázal Model S všem záda a pro vítězství si dojel bez zaváhání. Na druhém místě skončilo, následované Porsche a BMW M5 Competition.
BMW bohužel zůstalo za svými konkurenty dost pozadu, což je údajně způsobeno jeho vcelku náladovým systémem Launch Control. Pokud však Launch control funguje jak má, mělo by být BMW schopné podávat stejný čas, jakého dosáhl Mercedes-AMG. Tedy alespoň Mat Watson tvrdí, že se mu ho podařilo dosáhnout.
Každopádně vzhůru ke srovnání akcelerace z rychlosti 80 km/h. Zde se Tesla opět ujala vedení, nicméně brzy se na ní začal dotahovat Mercedes a zanedlouho i Porsche. V tomto závodě tedy zvítězilo AMG. Poslední disciplínou pak bylo brzdění z rychlosti 80 km/h, kde navzdory vyšší hmotnosti zvítězila Tesla.
Tesla si nakonec svého řidiče získala natolik, že se rozhodl si ji objednat. Navíc se podle všeho můžeme těšit i na budoucí souboj jeho Lamborghini Aventador právě s Teslou Model S P100D.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.