Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu, pravděpodobně se časem dostanete ke čtveřici modelů Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door, BMW M5 Competition a Tesla Model S P100D. Který vůz však vyhraje, pokud vyzkoušíte jejich schopnosti v akceleraci a brzdění na letištní ranveji?
Odpověď na tuto otázku, kterou bude ve skutečném životě řešit jen hrstka zámožných šťastlivců, se rozhodl najít Mat Watson z YouTube kanálu CarWow. Na pomoci si navíc přizval svého známého, kterého už za volantem Tesly Model X pokořil v jeho novém Lamborghini Urus.
Čtveřice prémiových a dostatečně výkonných sedanů se utkala ve třech tradičních disciplínách. Tou první byl závod na 1/4 míle s pevným startem, druhou pak závod s volným startem a nakonec zkouška brzd, během které měli všichni řidiči nouzově zabrzdit z rychlosti cca 80 km/h.
Pokud se podíváme na startovní čáru, neuvidíme jen souboj různých značek, ale také souboj minulosti s budoucností. Zatímco Mercedes a BMW ještě spoléhají na tradiční spalovací motory, Porsche ukrývá pod kapotou Plug-In hybridní systém a Tesla je čitě elektrická.
Nejtěsnější souboj však nakonec probíhal mezi Mercedesem a Teslou. Při závodě s pevným startem ukázal Model S všem záda a pro vítězství si dojel bez zaváhání. Na druhém místě skončilo, následované Porsche a BMW M5 Competition.
BMW bohužel zůstalo za svými konkurenty dost pozadu, což je údajně způsobeno jeho vcelku náladovým systémem Launch Control. Pokud však Launch control funguje jak má, mělo by být BMW schopné podávat stejný čas, jakého dosáhl Mercedes-AMG. Tedy alespoň Mat Watson tvrdí, že se mu ho podařilo dosáhnout.
Každopádně vzhůru ke srovnání akcelerace z rychlosti 80 km/h. Zde se Tesla opět ujala vedení, nicméně brzy se na ní začal dotahovat Mercedes a zanedlouho i Porsche. V tomto závodě tedy zvítězilo AMG. Poslední disciplínou pak bylo brzdění z rychlosti 80 km/h, kde navzdory vyšší hmotnosti zvítězila Tesla.
Tesla si nakonec svého řidiče získala natolik, že se rozhodl si ji objednat. Navíc se podle všeho můžeme těšit i na budoucí souboj jeho Lamborghini Aventador právě s Teslou Model S P100D.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.