Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu, pravděpodobně se časem dostanete ke čtveřici modelů Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door, BMW M5 Competition a Tesla Model S P100D. Který vůz však vyhraje, pokud vyzkoušíte jejich schopnosti v akceleraci a brzdění na letištní ranveji?
Odpověď na tuto otázku, kterou bude ve skutečném životě řešit jen hrstka zámožných šťastlivců, se rozhodl najít Mat Watson z YouTube kanálu CarWow. Na pomoci si navíc přizval svého známého, kterého už za volantem Tesly Model X pokořil v jeho novém Lamborghini Urus.
Čtveřice prémiových a dostatečně výkonných sedanů se utkala ve třech tradičních disciplínách. Tou první byl závod na 1/4 míle s pevným startem, druhou pak závod s volným startem a nakonec zkouška brzd, během které měli všichni řidiči nouzově zabrzdit z rychlosti cca 80 km/h.
Pokud se podíváme na startovní čáru, neuvidíme jen souboj různých značek, ale také souboj minulosti s budoucností. Zatímco Mercedes a BMW ještě spoléhají na tradiční spalovací motory, Porsche ukrývá pod kapotou Plug-In hybridní systém a Tesla je čitě elektrická.
Nejtěsnější souboj však nakonec probíhal mezi Mercedesem a Teslou. Při závodě s pevným startem ukázal Model S všem záda a pro vítězství si dojel bez zaváhání. Na druhém místě skončilo, následované Porsche a BMW M5 Competition.
BMW bohužel zůstalo za svými konkurenty dost pozadu, což je údajně způsobeno jeho vcelku náladovým systémem Launch Control. Pokud však Launch control funguje jak má, mělo by být BMW schopné podávat stejný čas, jakého dosáhl Mercedes-AMG. Tedy alespoň Mat Watson tvrdí, že se mu ho podařilo dosáhnout.
Každopádně vzhůru ke srovnání akcelerace z rychlosti 80 km/h. Zde se Tesla opět ujala vedení, nicméně brzy se na ní začal dotahovat Mercedes a zanedlouho i Porsche. V tomto závodě tedy zvítězilo AMG. Poslední disciplínou pak bylo brzdění z rychlosti 80 km/h, kde navzdory vyšší hmotnosti zvítězila Tesla.
Tesla si nakonec svého řidiče získala natolik, že se rozhodl si ji objednat. Navíc se podle všeho můžeme těšit i na budoucí souboj jeho Lamborghini Aventador právě s Teslou Model S P100D.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.