Pokud toužíte po skutečně výkonném sedanu, pravděpodobně se časem dostanete ke čtveřici modelů Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door, BMW M5 Competition a Tesla Model S P100D. Který vůz však vyhraje, pokud vyzkoušíte jejich schopnosti v akceleraci a brzdění na letištní ranveji?
Odpověď na tuto otázku, kterou bude ve skutečném životě řešit jen hrstka zámožných šťastlivců, se rozhodl najít Mat Watson z YouTube kanálu CarWow. Na pomoci si navíc přizval svého známého, kterého už za volantem Tesly Model X pokořil v jeho novém Lamborghini Urus.
Čtveřice prémiových a dostatečně výkonných sedanů se utkala ve třech tradičních disciplínách. Tou první byl závod na 1/4 míle s pevným startem, druhou pak závod s volným startem a nakonec zkouška brzd, během které měli všichni řidiči nouzově zabrzdit z rychlosti cca 80 km/h.
Pokud se podíváme na startovní čáru, neuvidíme jen souboj různých značek, ale také souboj minulosti s budoucností. Zatímco Mercedes a BMW ještě spoléhají na tradiční spalovací motory, Porsche ukrývá pod kapotou Plug-In hybridní systém a Tesla je čitě elektrická.
Nejtěsnější souboj však nakonec probíhal mezi Mercedesem a Teslou. Při závodě s pevným startem ukázal Model S všem záda a pro vítězství si dojel bez zaváhání. Na druhém místě skončilo, následované Porsche a BMW M5 Competition.
BMW bohužel zůstalo za svými konkurenty dost pozadu, což je údajně způsobeno jeho vcelku náladovým systémem Launch Control. Pokud však Launch control funguje jak má, mělo by být BMW schopné podávat stejný čas, jakého dosáhl Mercedes-AMG. Tedy alespoň Mat Watson tvrdí, že se mu ho podařilo dosáhnout.
Každopádně vzhůru ke srovnání akcelerace z rychlosti 80 km/h. Zde se Tesla opět ujala vedení, nicméně brzy se na ní začal dotahovat Mercedes a zanedlouho i Porsche. V tomto závodě tedy zvítězilo AMG. Poslední disciplínou pak bylo brzdění z rychlosti 80 km/h, kde navzdory vyšší hmotnosti zvítězila Tesla.
Tesla si nakonec svého řidiče získala natolik, že se rozhodl si ji objednat. Navíc se podle všeho můžeme těšit i na budoucí souboj jeho Lamborghini Aventador právě s Teslou Model S P100D.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?