Pokud by se totiž jen chvíli zajímal o to, jaké automobilky vlastně v USA vyrábí své automobily, pak by musel velice rychle zjistit, že ty japonské patří k předním a to dokonce už několik desítek let.
Například Toyota má v zemi hned šest továren, následuje ji Honda se čtyřmi továrnami, Nissan má dvě a Subaru jednu. Navíc se v brzy přidá i poměrně malá automobilka Mazda, která již delší dobu plánuje výrobu společné továrny na území USA s Toyotou. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že Honda dokonce víc aut z USA vyváží, než jich dováží, jak informoval web USA Today již v roce 2014.
Jak si stojí japonské automobilky na území USA skvěle ukazuje i tento příspěvek na Twitteru, za kterým stojí David Shepardson, reportér agentury Reuters zabývající se právě segmentem automobilového průmyslu.
Z něj je evidentní, že Japonské automobilky zaměstnávaly v USA v roce 2016 přes 90.000 zaměstnanců, vyrobily necelé 4 miliony automobilů & 4.7 milionu motorů a za jediný rok vyexportovaly 412.281 automobilů. Celkový příspěvek japonských automobilek do amerického rozpočtu pak činil 45.6 miliardy dolarů.
Je těžké hádat, co víc by tak ještě Trump mohl chtít. V jeho případě to však není první exces na téma automobilového průmyslu. Svůj svérázný přístup předvedl již během návštěvy Německa, kde označil německé automobilky "Very bad" a vyzýval je, aby přestaly prodávat auta na americkém trhu.