Vadí vám příliš dlouhé zácpy? Zlatá D1

Nekonečné kolony v Los Angeles
Nekonečné kolony v Los Angeles, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. listopadu 2017 16:29 | akt. 3. listopadu 2017 19:33
Sdílej:

Také se řadíte k lidem, kteří každé ráno a každé odpoledne tráví desítky dlouhých minut v dopravních zácpách? Jistě, je to nepříjemné, ovšem buďme rádi, že se naše zdržení počítá jen na minuty. Pokud se totiž podíváme na žebříček měst s nejhorší dopravní situací na světě, jsme na tom relativně dobře i s tou naší slavnou D1.

Nebudeme vás zatěžovat sálodlouhým seznamem míst, kde si automobil rozhodně nepůjčovat, ale podíváme se jen na prvních pět měst, kde trpělivost řidičů dosahuje až nezdravých hodnot.  Průzkum, který zpracoval web AutoGuide vychází z dat, které posbírala agentura  Inrix Global Scorecard během roku 2016.

Výzkum pracoval s daty získanými od řidičů v 1064 městech z 38 různých zemí napříč světem. Výsledná tabulka pak byla sestavena z průměrného času, který řidiči stráví za volantem postáváním v kolonách.

Páté místo obsadila Brazílie a Sao Paulo. Zdejší řidiči stráví za volantem v kolonách ročně okolo 77.2 hodiny. Důvodem tohoto nemalého zdržení je živý turistický ruch, který je v Sao Paolu nejživějším z celé země. Řidiči si však nemohou nač stěžovat, neboť právě díky turistům se nejspíš nebudou mít tak špatně.

Na čtvrtém místě se překvapivě umístilo hlavní město Kolumbie, Bogota. Důvod umístění v první pětici je ale poměrně zajímavý: špatná infrastruktura veřejné dopravy. Pokud se tedy místní obyvatelé chtějí dostat z bodu A do bodu B, spoléhají na vlastní automobily. To ale ve výsledku znamená, že obyvatelé tohoto města stráví ročně postáváním v kolonách zhruba 79.8 hodiny.

O třetí příčku se dělí hned dvě města z USA. Zatím co západní pobřeží reprezentuje slunné San Francisco, za východní pobřeží je to New York. V obou městech totiž řidiči ročně stráví v dopravních kolonách zhruba 89.4 hodiny.

Druhou příčku obsadila možná trochu překvapivě Moskva. Při pohledu na hustotu osídlení se však nemůžeme ničemu divit. Kromě vysokého počtu obyvatel však ke špatné situaci přispívá i skutečnost, že Moskva je zároveň nejbohatší oblastí celého Ruska. Pokud se tedy díváte na videa, kde si lidé v Moskvě zkracují cestu do práce jízdou po chodníku, teď už možná chápete proč tomu tak je. A abychom nezapomněli, řidič v Moskvě stráví popojížděním v kolonách zhruba 91.4 hodiny ročně.

Rekordmanem pak není nikdo jiný, než město andělů - Los Angeles. Pokud se rozhodnete jednoho krásného dne přestěhovat a žít v tomto sluncem zalitém městě, připravte se na to, že za rok strávíte popojížděním v kolonách v průměru 104.1 hodiny. Tedy více než 4 celý dny. Člověk se pak nemůže divit faktu, že v právě zde se tak masivně rozjíždí start-upy zaměřené na sdílení aut, spolujízdu nebo sdílení kol.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?