Také se řadíte k lidem, kteří každé ráno a každé odpoledne tráví desítky dlouhých minut v dopravních zácpách? Jistě, je to nepříjemné, ovšem buďme rádi, že se naše zdržení počítá jen na minuty. Pokud se totiž podíváme na žebříček měst s nejhorší dopravní situací na světě, jsme na tom relativně dobře i s tou naší slavnou D1.
Nebudeme vás zatěžovat sálodlouhým seznamem míst, kde si automobil rozhodně nepůjčovat, ale podíváme se jen na prvních pět měst, kde trpělivost řidičů dosahuje až nezdravých hodnot. Průzkum, který zpracoval web AutoGuide vychází z dat, které posbírala agentura Inrix Global Scorecard během roku 2016.
Výzkum pracoval s daty získanými od řidičů v 1064 městech z 38 různých zemí napříč světem. Výsledná tabulka pak byla sestavena z průměrného času, který řidiči stráví za volantem postáváním v kolonách.
Páté místo obsadila Brazílie a Sao Paulo. Zdejší řidiči stráví za volantem v kolonách ročně okolo 77.2 hodiny. Důvodem tohoto nemalého zdržení je živý turistický ruch, který je v Sao Paolu nejživějším z celé země. Řidiči si však nemohou nač stěžovat, neboť právě díky turistům se nejspíš nebudou mít tak špatně.
Na čtvrtém místě se překvapivě umístilo hlavní město Kolumbie, Bogota. Důvod umístění v první pětici je ale poměrně zajímavý: špatná infrastruktura veřejné dopravy. Pokud se tedy místní obyvatelé chtějí dostat z bodu A do bodu B, spoléhají na vlastní automobily. To ale ve výsledku znamená, že obyvatelé tohoto města stráví ročně postáváním v kolonách zhruba 79.8 hodiny.
O třetí příčku se dělí hned dvě města z USA. Zatím co západní pobřeží reprezentuje slunné San Francisco, za východní pobřeží je to New York. V obou městech totiž řidiči ročně stráví v dopravních kolonách zhruba 89.4 hodiny.
Druhou příčku obsadila možná trochu překvapivě Moskva. Při pohledu na hustotu osídlení se však nemůžeme ničemu divit. Kromě vysokého počtu obyvatel však ke špatné situaci přispívá i skutečnost, že Moskva je zároveň nejbohatší oblastí celého Ruska. Pokud se tedy díváte na videa, kde si lidé v Moskvě zkracují cestu do práce jízdou po chodníku, teď už možná chápete proč tomu tak je. A abychom nezapomněli, řidič v Moskvě stráví popojížděním v kolonách zhruba 91.4 hodiny ročně.
Rekordmanem pak není nikdo jiný, než město andělů - Los Angeles. Pokud se rozhodnete jednoho krásného dne přestěhovat a žít v tomto sluncem zalitém městě, připravte se na to, že za rok strávíte popojížděním v kolonách v průměru 104.1 hodiny. Tedy více než 4 celý dny. Člověk se pak nemůže divit faktu, že v právě zde se tak masivně rozjíždí start-upy zaměřené na sdílení aut, spolujízdu nebo sdílení kol.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?