Také se řadíte k lidem, kteří každé ráno a každé odpoledne tráví desítky dlouhých minut v dopravních zácpách? Jistě, je to nepříjemné, ovšem buďme rádi, že se naše zdržení počítá jen na minuty. Pokud se totiž podíváme na žebříček měst s nejhorší dopravní situací na světě, jsme na tom relativně dobře i s tou naší slavnou D1.
Nebudeme vás zatěžovat sálodlouhým seznamem míst, kde si automobil rozhodně nepůjčovat, ale podíváme se jen na prvních pět měst, kde trpělivost řidičů dosahuje až nezdravých hodnot. Průzkum, který zpracoval web AutoGuide vychází z dat, které posbírala agentura Inrix Global Scorecard během roku 2016.
Výzkum pracoval s daty získanými od řidičů v 1064 městech z 38 různých zemí napříč světem. Výsledná tabulka pak byla sestavena z průměrného času, který řidiči stráví za volantem postáváním v kolonách.
Páté místo obsadila Brazílie a Sao Paulo. Zdejší řidiči stráví za volantem v kolonách ročně okolo 77.2 hodiny. Důvodem tohoto nemalého zdržení je živý turistický ruch, který je v Sao Paolu nejživějším z celé země. Řidiči si však nemohou nač stěžovat, neboť právě díky turistům se nejspíš nebudou mít tak špatně.
Na čtvrtém místě se překvapivě umístilo hlavní město Kolumbie, Bogota. Důvod umístění v první pětici je ale poměrně zajímavý: špatná infrastruktura veřejné dopravy. Pokud se tedy místní obyvatelé chtějí dostat z bodu A do bodu B, spoléhají na vlastní automobily. To ale ve výsledku znamená, že obyvatelé tohoto města stráví ročně postáváním v kolonách zhruba 79.8 hodiny.
O třetí příčku se dělí hned dvě města z USA. Zatím co západní pobřeží reprezentuje slunné San Francisco, za východní pobřeží je to New York. V obou městech totiž řidiči ročně stráví v dopravních kolonách zhruba 89.4 hodiny.
Druhou příčku obsadila možná trochu překvapivě Moskva. Při pohledu na hustotu osídlení se však nemůžeme ničemu divit. Kromě vysokého počtu obyvatel však ke špatné situaci přispívá i skutečnost, že Moskva je zároveň nejbohatší oblastí celého Ruska. Pokud se tedy díváte na videa, kde si lidé v Moskvě zkracují cestu do práce jízdou po chodníku, teď už možná chápete proč tomu tak je. A abychom nezapomněli, řidič v Moskvě stráví popojížděním v kolonách zhruba 91.4 hodiny ročně.
Rekordmanem pak není nikdo jiný, než město andělů - Los Angeles. Pokud se rozhodnete jednoho krásného dne přestěhovat a žít v tomto sluncem zalitém městě, připravte se na to, že za rok strávíte popojížděním v kolonách v průměru 104.1 hodiny. Tedy více než 4 celý dny. Člověk se pak nemůže divit faktu, že v právě zde se tak masivně rozjíždí start-upy zaměřené na sdílení aut, spolujízdu nebo sdílení kol.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.