Velkým ambicím Suzuki se nelze příliš divit. Tento zavedený výrobce malých, zábavných a spolehlivých automobilů dosáhl v posledních letech poměrně velkých úspěchů s modely jako Vitara nebo Ignis. Oba dva tyto modely se objevují stále častěji i na českých silnicích, oba prošly naším testováním a my můžeme jen potvrdit, že oba se automobilce povedly.
Za minulý rok se automobilce podařilo na evropském trhu prodat cca 245.000 automobilů, čímž si zajistila podíl 1.2% na trhu. To se nemusí zdát jako velký úspěch, nicméně z pohledu financí si Suzuki meziročně polepšila o 20%. Evropský ředitel automobilky Takanori Suzuki si však na příští rok klade vyšší cíle. Podle jeho slov by automobilka ráda dosáhla prodeje 300.000 automobilů a svůj podíl na trhu by chtěla zvětšit na 1.5%.
Pomoci ji v tom má i zcela nové mikro-SUV / Off-road Suzuki Jimny, jehož odhalení by mělo proběhnout koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu. Z uniklých fotografií však už teď víme, že design nového Jimnyho bude sázet na retro.