Celá řada automobilek se snaží učinit elektromobily dostupnějšími pro masy, ovšem málokterá automobilka také myslí na to, aby "automobily" nové generace byly i zajímavé či snad dokonce zábavné. Obzvlášť proto je potřeba smeknout klobouk před konceptem elektrického Nissanu LEAF s označením Nismo, kterým tento japonský výrobce neoznačí jen tak něco.
První informace o elektrickém sportovním automobilu založeném na Nissanu Leaf začaly prosakovat do světa již před pár týdny, nicméně až včera se na internetu objevily první uniklé snímky, v reakci na něž nakonec Nissan uvolnil snímky oficiální.
Nový Nissan LEAF Nismo tedy skutečně vznikne, v jakém množství sice netušíme, ovšem minimálně jeden kus by se měl prezentovat na autosalonu v Tokiu, kde bude první elektromobil s označením Nismo prezentován 25. října tohoto roku. O jeho parametrech toho moc nevíme, nicméně pokochat se můžeme alespoň fotkami.
Jak je z fotografií patrné, karoserie nese charakteristické barvy pro Nismo, tedy kombinaci bílé, černé a decentních červených linek. Kromě barev však došlo i na obměnu některých dílů, například přední nárazník byl nahrazen lehce agresivnějším nárazníkem se zářivě červeným splitterem a horizontálně umístěnými LED světly v samotných rozích. Kromě toho se v přední části změnila i maska, která nese logo Nismo a nad kterou vidíme pruh černé barvy.
Z boku si můžeme všimnout výrazných hliníkových disků s označením Nismo, na kterých jsou obuty zřejmě nízkoprofilové závodní pneumatiky, určeně pro zajištění maximální přilnavosti. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani nižší světlá výška, které bylo docíleno úpravou podvozku, respektive výměnou za tužší podvozek.
Zadní části pak dominuje výrazný difuzér s uprostřed umístěným mlhovým světlem ve stylu Formule 1. Nárazník dostal trochu jiné tvary, zmizely z něj odrazky a difuzér opět lemuje tenká červená linka. Na víku kufru pak opět nalezneme označení Nismo.
Co se interiéru týče, zde se toho zřejmě moc nezměnilo. Na první pohled je vidět pouze čalounění prošívané červenou nití, včetně čalounění volantu a červené rámečky okolo výdechů ventilátoru. Podobné červené dekory bychom pak měly najít i na dveřích a okolo startovacího tlačítka, nad kterým je logo Nismo, které má řidiči připomenout, že tohle není jen obyčejný rodinný elektromobil.
Kromě úpravy designu však mělo dojít i na úpravy výkonnostní. Podle všeho má být centrem úprav hlavně zcela "překopaná" řídící jednotka, díky které má být vůz schopen okamžité akcelerace v jakékoliv rychlosti. Jaká je realita a jakými parametry Leaf Nismo bude oplývat se však dozvíme až na autosalonu v Tokiu, kde bude mít tenhle svalnatý elektrický sportovec premiéru 25. října.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?