Celá řada automobilek se snaží učinit elektromobily dostupnějšími pro masy, ovšem málokterá automobilka také myslí na to, aby "automobily" nové generace byly i zajímavé či snad dokonce zábavné. Obzvlášť proto je potřeba smeknout klobouk před konceptem elektrického Nissanu LEAF s označením Nismo, kterým tento japonský výrobce neoznačí jen tak něco.
První informace o elektrickém sportovním automobilu založeném na Nissanu Leaf začaly prosakovat do světa již před pár týdny, nicméně až včera se na internetu objevily první uniklé snímky, v reakci na něž nakonec Nissan uvolnil snímky oficiální.
Nový Nissan LEAF Nismo tedy skutečně vznikne, v jakém množství sice netušíme, ovšem minimálně jeden kus by se měl prezentovat na autosalonu v Tokiu, kde bude první elektromobil s označením Nismo prezentován 25. října tohoto roku. O jeho parametrech toho moc nevíme, nicméně pokochat se můžeme alespoň fotkami.
Jak je z fotografií patrné, karoserie nese charakteristické barvy pro Nismo, tedy kombinaci bílé, černé a decentních červených linek. Kromě barev však došlo i na obměnu některých dílů, například přední nárazník byl nahrazen lehce agresivnějším nárazníkem se zářivě červeným splitterem a horizontálně umístěnými LED světly v samotných rozích. Kromě toho se v přední části změnila i maska, která nese logo Nismo a nad kterou vidíme pruh černé barvy.
Z boku si můžeme všimnout výrazných hliníkových disků s označením Nismo, na kterých jsou obuty zřejmě nízkoprofilové závodní pneumatiky, určeně pro zajištění maximální přilnavosti. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani nižší světlá výška, které bylo docíleno úpravou podvozku, respektive výměnou za tužší podvozek.
Zadní části pak dominuje výrazný difuzér s uprostřed umístěným mlhovým světlem ve stylu Formule 1. Nárazník dostal trochu jiné tvary, zmizely z něj odrazky a difuzér opět lemuje tenká červená linka. Na víku kufru pak opět nalezneme označení Nismo.
Co se interiéru týče, zde se toho zřejmě moc nezměnilo. Na první pohled je vidět pouze čalounění prošívané červenou nití, včetně čalounění volantu a červené rámečky okolo výdechů ventilátoru. Podobné červené dekory bychom pak měly najít i na dveřích a okolo startovacího tlačítka, nad kterým je logo Nismo, které má řidiči připomenout, že tohle není jen obyčejný rodinný elektromobil.
Kromě úpravy designu však mělo dojít i na úpravy výkonnostní. Podle všeho má být centrem úprav hlavně zcela "překopaná" řídící jednotka, díky které má být vůz schopen okamžité akcelerace v jakékoliv rychlosti. Jaká je realita a jakými parametry Leaf Nismo bude oplývat se však dozvíme až na autosalonu v Tokiu, kde bude mít tenhle svalnatý elektrický sportovec premiéru 25. října.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.