Celá řada automobilek se snaží učinit elektromobily dostupnějšími pro masy, ovšem málokterá automobilka také myslí na to, aby "automobily" nové generace byly i zajímavé či snad dokonce zábavné. Obzvlášť proto je potřeba smeknout klobouk před konceptem elektrického Nissanu LEAF s označením Nismo, kterým tento japonský výrobce neoznačí jen tak něco.
První informace o elektrickém sportovním automobilu založeném na Nissanu Leaf začaly prosakovat do světa již před pár týdny, nicméně až včera se na internetu objevily první uniklé snímky, v reakci na něž nakonec Nissan uvolnil snímky oficiální.
Nový Nissan LEAF Nismo tedy skutečně vznikne, v jakém množství sice netušíme, ovšem minimálně jeden kus by se měl prezentovat na autosalonu v Tokiu, kde bude první elektromobil s označením Nismo prezentován 25. října tohoto roku. O jeho parametrech toho moc nevíme, nicméně pokochat se můžeme alespoň fotkami.
Jak je z fotografií patrné, karoserie nese charakteristické barvy pro Nismo, tedy kombinaci bílé, černé a decentních červených linek. Kromě barev však došlo i na obměnu některých dílů, například přední nárazník byl nahrazen lehce agresivnějším nárazníkem se zářivě červeným splitterem a horizontálně umístěnými LED světly v samotných rozích. Kromě toho se v přední části změnila i maska, která nese logo Nismo a nad kterou vidíme pruh černé barvy.
Z boku si můžeme všimnout výrazných hliníkových disků s označením Nismo, na kterých jsou obuty zřejmě nízkoprofilové závodní pneumatiky, určeně pro zajištění maximální přilnavosti. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani nižší světlá výška, které bylo docíleno úpravou podvozku, respektive výměnou za tužší podvozek.
Zadní části pak dominuje výrazný difuzér s uprostřed umístěným mlhovým světlem ve stylu Formule 1. Nárazník dostal trochu jiné tvary, zmizely z něj odrazky a difuzér opět lemuje tenká červená linka. Na víku kufru pak opět nalezneme označení Nismo.
Co se interiéru týče, zde se toho zřejmě moc nezměnilo. Na první pohled je vidět pouze čalounění prošívané červenou nití, včetně čalounění volantu a červené rámečky okolo výdechů ventilátoru. Podobné červené dekory bychom pak měly najít i na dveřích a okolo startovacího tlačítka, nad kterým je logo Nismo, které má řidiči připomenout, že tohle není jen obyčejný rodinný elektromobil.
Kromě úpravy designu však mělo dojít i na úpravy výkonnostní. Podle všeho má být centrem úprav hlavně zcela "překopaná" řídící jednotka, díky které má být vůz schopen okamžité akcelerace v jakékoliv rychlosti. Jaká je realita a jakými parametry Leaf Nismo bude oplývat se však dozvíme až na autosalonu v Tokiu, kde bude mít tenhle svalnatý elektrický sportovec premiéru 25. října.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?