Celá řada automobilek se snaží učinit elektromobily dostupnějšími pro masy, ovšem málokterá automobilka také myslí na to, aby "automobily" nové generace byly i zajímavé či snad dokonce zábavné. Obzvlášť proto je potřeba smeknout klobouk před konceptem elektrického Nissanu LEAF s označením Nismo, kterým tento japonský výrobce neoznačí jen tak něco.
První informace o elektrickém sportovním automobilu založeném na Nissanu Leaf začaly prosakovat do světa již před pár týdny, nicméně až včera se na internetu objevily první uniklé snímky, v reakci na něž nakonec Nissan uvolnil snímky oficiální.
Nový Nissan LEAF Nismo tedy skutečně vznikne, v jakém množství sice netušíme, ovšem minimálně jeden kus by se měl prezentovat na autosalonu v Tokiu, kde bude první elektromobil s označením Nismo prezentován 25. října tohoto roku. O jeho parametrech toho moc nevíme, nicméně pokochat se můžeme alespoň fotkami.
Jak je z fotografií patrné, karoserie nese charakteristické barvy pro Nismo, tedy kombinaci bílé, černé a decentních červených linek. Kromě barev však došlo i na obměnu některých dílů, například přední nárazník byl nahrazen lehce agresivnějším nárazníkem se zářivě červeným splitterem a horizontálně umístěnými LED světly v samotných rozích. Kromě toho se v přední části změnila i maska, která nese logo Nismo a nad kterou vidíme pruh černé barvy.
Z boku si můžeme všimnout výrazných hliníkových disků s označením Nismo, na kterých jsou obuty zřejmě nízkoprofilové závodní pneumatiky, určeně pro zajištění maximální přilnavosti. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani nižší světlá výška, které bylo docíleno úpravou podvozku, respektive výměnou za tužší podvozek.
Zadní části pak dominuje výrazný difuzér s uprostřed umístěným mlhovým světlem ve stylu Formule 1. Nárazník dostal trochu jiné tvary, zmizely z něj odrazky a difuzér opět lemuje tenká červená linka. Na víku kufru pak opět nalezneme označení Nismo.
Co se interiéru týče, zde se toho zřejmě moc nezměnilo. Na první pohled je vidět pouze čalounění prošívané červenou nití, včetně čalounění volantu a červené rámečky okolo výdechů ventilátoru. Podobné červené dekory bychom pak měly najít i na dveřích a okolo startovacího tlačítka, nad kterým je logo Nismo, které má řidiči připomenout, že tohle není jen obyčejný rodinný elektromobil.
Kromě úpravy designu však mělo dojít i na úpravy výkonnostní. Podle všeho má být centrem úprav hlavně zcela "překopaná" řídící jednotka, díky které má být vůz schopen okamžité akcelerace v jakékoliv rychlosti. Jaká je realita a jakými parametry Leaf Nismo bude oplývat se však dozvíme až na autosalonu v Tokiu, kde bude mít tenhle svalnatý elektrický sportovec premiéru 25. října.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?