Web The Guardian, který na zprávu upozornil, uvádí, že jedním z hlavních důvodů jmenovanou městskou radou je ochrana životů místních obyvatel. Škodlivé látky ve vzduchu by totiž měly zkracovat jejich životy v průměru až o jeden celý rok.
Městská rada Amsterdamu, která návrh schválila, rozdělila jeho realizaci do několika let. Od roku 2020 tak bude platit zákaz vjezdu pro naftová vozidla starší 15 let na silnici A10, která je okruhem okolo Amsterdamu. Od roku 2022 pak do městského centra nebude smět vjet ani žádný autobus poháněný naftovým nebo zážehovým motorem.
V roce 2025 se zákaz spalovacích motorů rozšíří nejen na motocykly a mopedy, ale také na plavidla na amsterodamských kanálech. V roce 2030 pak vstoupí v platnost tzv. „Clean Air Action plan," který má za úkol vyhnat z obydlených oblastí veškerá vozidla produkující emise.
Město plánuje podpořit lidi k nákupu elektromobilů a vodíkových automobilů tím, že chce každému zajistit nabíječku. Celkem se tak očekává, že do roku 2025 by mělo vyrůst okolo 16 000 až 23 000 nabíječek. V současnosti jich je přitom ve městě pouze okolo 3 000. Navíc lidé radnice z doufají, že do té doby nabobtná trh s ojetými elektromobily.
Zástupci automobilového průmyslu ovšem z nápadu městské rady příliš nadšení nejsou. Jak uvedl mluvčí Rai Association v rozhovoru pro The Guardian: „Mnoho desítek a stovek tisíc lidí, kteří nemají peníze na elektrický automobil, budou ponecháni napospas. Amsterdam se tak stane městem bohatých. Předpokládáme, že v roce 2030 bude elektrická tak třetina automobilů. Stále však bude existovat velké množství lidí, kteří si je (elektromobily) nebudou moci koupit ani tehdy."