Automobilka BMW se pochlubila svým novým policejním speciálem, který postavila na základech populárního M2 Competition. A i když tenhle speciál postrádá praktičnost běžných policejních vozidel, ve světě M Town se jedná o tu nejlepší volbu. Zvlášť přihlédneme-li ke zločinům, na jejichž potírání se podílí.
Fiktivní město M Town, ve kterém není výkonu nikdy moc, vytvořila automobilka BMW jako součást své reklamní kampaně pro výkonné vozy z řady M. A protože v každém městě je potřeba dohlížet na pořádek, bylo jen otázkou času, kdy představí i policejní speciál.
Nemyslete si však, že by snad policisté za volantem M2 Competition naháněli řidiče pro porušování rychlosti nebo driftování v provozu. Jejich úkolem je totiž potírání výmolů na silnicích a gangů zaměřujících se na výrobu nevkusných doplňků do aut, jako jsou třeba plyšové potahy volantů, nebo korálkové potahy sedaček.
Vzhled policejního speciálu M2 Competition byl pravděpodobně inspirován služebními vozy policistů z Los Angeles, což znamená černý základ a bílé dveře a střechu. Přední nárazník chrání masivní rám ve stylu amerických policejních vozidel a na střeše, za čelním sklem a v kapotě jsou umístěna výstražná světla.
Zajímavým detailem je také číslo nouzové linky na bocích vozidla. Zatímco běžné americké vozy zde mají 911, v případě BMW z M Town Police jedná o číslo 1972. A pokud patříte k milovníkům ostrých bavorských modelů, pak jistě dobře víte, že jde o odkaz na rok založení divize BMW M.
Volba barevného provedení ve stylu LAPD je však poměrně úsměvná. Policie v Los Angeles totiž před několika lety pořídila celou flotilu elektrických BMW i3 za téměř 10 milionů dolarů. Minulý rok se však ukázalo, že policisté vozy příliš nevyužívají. Minimálně tedy ne ke služebním účelům.
Pod kapotou se dá očekávat klasický 3.0 litrový twin-turbo šestiválec modelu M2 Competition, který nabízí výkon 410 koní a 550 Nm točivého momentu. To v kombinaci s dvouspojkovým automatem zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4,4 s manuálem) a maximální rychlost může být za příplatek zvýšena z 250 km/h na 280 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.