Automobilka BMW se pochlubila svým novým policejním speciálem, který postavila na základech populárního M2 Competition. A i když tenhle speciál postrádá praktičnost běžných policejních vozidel, ve světě M Town se jedná o tu nejlepší volbu. Zvlášť přihlédneme-li ke zločinům, na jejichž potírání se podílí.
Fiktivní město M Town, ve kterém není výkonu nikdy moc, vytvořila automobilka BMW jako součást své reklamní kampaně pro výkonné vozy z řady M. A protože v každém městě je potřeba dohlížet na pořádek, bylo jen otázkou času, kdy představí i policejní speciál.
Nemyslete si však, že by snad policisté za volantem M2 Competition naháněli řidiče pro porušování rychlosti nebo driftování v provozu. Jejich úkolem je totiž potírání výmolů na silnicích a gangů zaměřujících se na výrobu nevkusných doplňků do aut, jako jsou třeba plyšové potahy volantů, nebo korálkové potahy sedaček.
Vzhled policejního speciálu M2 Competition byl pravděpodobně inspirován služebními vozy policistů z Los Angeles, což znamená černý základ a bílé dveře a střechu. Přední nárazník chrání masivní rám ve stylu amerických policejních vozidel a na střeše, za čelním sklem a v kapotě jsou umístěna výstražná světla.
Zajímavým detailem je také číslo nouzové linky na bocích vozidla. Zatímco běžné americké vozy zde mají 911, v případě BMW z M Town Police jedná o číslo 1972. A pokud patříte k milovníkům ostrých bavorských modelů, pak jistě dobře víte, že jde o odkaz na rok založení divize BMW M.
Volba barevného provedení ve stylu LAPD je však poměrně úsměvná. Policie v Los Angeles totiž před několika lety pořídila celou flotilu elektrických BMW i3 za téměř 10 milionů dolarů. Minulý rok se však ukázalo, že policisté vozy příliš nevyužívají. Minimálně tedy ne ke služebním účelům.
Pod kapotou se dá očekávat klasický 3.0 litrový twin-turbo šestiválec modelu M2 Competition, který nabízí výkon 410 koní a 550 Nm točivého momentu. To v kombinaci s dvouspojkovým automatem zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4,4 s manuálem) a maximální rychlost může být za příplatek zvýšena z 250 km/h na 280 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.