Největší pozornost věnovali analytici možnosti výběru ze dvou hybridních pohonů. “Toyota se domnívá, že si zhruba 90 procent kupců Corolly zvolí jednu ze dvou hybridních variant a je vcelku pochopitelné proč. Dokonce i slabší motor 1,8 litru má zrychlení dostatečné na to, aby zvládl většinu situací. Dvoulitrový model je pak příjemně dynamický,” píše WhatCar?
Rozmanitý výběr
Hybridní Toyota Corolla s motorem o objemu 1,8 litru vychází z nového, avšak již prověřeného uspořádání 4. generace, známého z modelu Prius. Auto v této konfiguraci vytváří výkon 122 koní a ve verzi Hatchback se rozjede z 0 na 100 km/h za 10,9 s. To jsou výsledky pro moderní kompakt typické. Verze s dvoulitrovým hybridem však nechává většinu konkurence daleko za sebou. Tato zcela nová jednotka v nabídce Toyoty, která se v budoucnu pravděpodobně objeví i v jiných modelech, disponuje výkonem 180 koní. Díky ní může auto zrychlit na stovku během skutečně krátkého času, za pouhých 7,9 s. Nová Corolla Hatchback a TS Kombi je k dispozici i s přeplňovaným benzínovým motorem 1,2 o výkonu 116 koní, varianta Sedan je v nabídce také s motorem 1,6 generujícím 132 koňských sil.
Nová architektura
Oba hybridní pohony byly navrženy přímo pro novou platformu Toyoty TNGA, na které je nyní postavena i Corolla. Hatchback má díky tomu o 10 mm nižší těžiště a o 60 procent tužší karoserii ve srovnání se svým předchůdcem, tedy Aurisem druhé generace. Vůz tak lépe drží na silnici a řízení je mimořádně precizní. Roli sehrálo i vícevahadlové zavěšení zadní nápravy, které mají všechny varianty auta. Díky výkonu 180 koní se chováním na silnici blíží spíše hot hatchi.
Superúsporně
“Přidejme k tomu mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a minimální emise CO2, díky nimž se z tohoto auta stává dokonalá volba pro firemní vůz. Corolla Hybrid je ve své třídě skutečně výjimečná,” pokračují analytici z WhatCar? V dnešním světě už není rychlost nejdůležitější a náklady na provoz jsou pro uvědomělého uživatele automobilu velmi důležité. Varianta s motorem 1,8 spotřebuje průměrně 3,3 l benzínu na 100 km, silnější verze s jednotkou 2,0 startuje na 3,7 l/100 km. To je v kontextu s nárůstem výkonu i zrychlení opravdu nepatrný rozdíl. Emise CO2 se, jak redaktoři portálu zdůrazňují, také podařilo udržet na nízké úrovni. V případě hybridní jednotky o výkonu 122 koní činí pouze 76–93 g/km, silnější hybrid pak emituje 85–89 g CO2 na kilometr.
Lákavá nabídka
“V tuto chvíli je to nejlákavější nabídka hybridního vozu,“ shrnují Britové. Nová Corolla podle nich nabízí zajímavé hybridní řešení zejména u varianty s výkonem 180 koní, která na trhu populárních hybridních automobilů představuje naprostou novinku a poskytuje mnohem intenzivnější zážitek z jízdy, než by se dalo čekat.
To ovšem nejsou jediné silné stránky Corolly. Všechny varianty karoserie – hatchback, kombi a sedan – mají ve standardní výbavě balíček aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense 2, včetně aktivního tempomatu a systému eCall, který v případě nehody automaticky přivolá pomoc. Neméně důležitá je i prostornost auta. Ve verzi TS Kombi je vzdálenost mezi předními sedadly ve střední poloze a opěradlem zadní řady sedadel širší o 48 mm, což pasažérům poskytuje více místa na nohy. Vůz navíc disponuje kufrem o objemu 598 litrů.