Minulý rok představil Mopar, divize koncernu FCA, extrémní motor pojmenovaný Hellephant, který je určený pro zástavbu do amerických automobilů vyrobených před rokem 1976. Kompresorem přeplňovaný osmiválec je až děsivě silným nástupcem ikonického Hellcatu, díky kterému chytne nejeden veterán druhý dech.
Extrémní „crate engine" Hellephant, tedy motor připravený k zástavbě do upraveného automobilu, byl sice představen již minulý rok v Las Vegas na akci SEMA, se zahájením prodeje však čekal Mopar až na dnešní den. Pokud se totiž podíváme na dnešní datum, psané v americkém formátu s měsíci před dny, dostaneme 04/26. Číslo 426 je přitom označením objemu ikonického motoru V8 Hemi v kubických palcích, díky čemuž je dnešek v zámoří označován jako HEMI day.
Zpátky ale k Hellephantu, který je extrémní ve všech ohledech. Jeho obří výkon přes 1 000 koní a točivý moment okolo 1 288 Nm totiž rozhodně není zadarmo. Základní balení totiž vyjde na 29 995 dolarů, což je v přepočtu okolo 692 000 Kč. Za to už v USA prakticky pořídíte základní model Dodge Charger sedan.
Základní varianta sice obsahuje všechno potřebné, tedy kromě motoru i vodní pumpu, setrvačník, olejovou vanu, kompresor, klapku, cívky i vstřiky, nicméně existují i snadnější způsoby instalace motoru do auta. Za příplatek 2 265 dolarů totiž Mopar nabízí „Hellephant engine kit," díky kterému se stane instalace motoru hračkou. Tedy samozřejmě pouze pro lidi, kteří mají alespoň základní potuchy o tom, jak věci fungují.
Motor je určen pro silniční automobily i offroady vyrobené před rokem 1976, což ostatně Mopar demonstroval svým unikátním upraveným vozem Dodge "Super" Charger z roku 1968. Jak ovšem dodává web Motor1, který na zahájení prodeje upozornil, bude jen otázkou času, než někdo nastěhuje tohle monstrum pod kapotu moderního vozu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?