Minulý rok představil Mopar, divize koncernu FCA, extrémní motor pojmenovaný Hellephant, který je určený pro zástavbu do amerických automobilů vyrobených před rokem 1976. Kompresorem přeplňovaný osmiválec je až děsivě silným nástupcem ikonického Hellcatu, díky kterému chytne nejeden veterán druhý dech.
Extrémní „crate engine" Hellephant, tedy motor připravený k zástavbě do upraveného automobilu, byl sice představen již minulý rok v Las Vegas na akci SEMA, se zahájením prodeje však čekal Mopar až na dnešní den. Pokud se totiž podíváme na dnešní datum, psané v americkém formátu s měsíci před dny, dostaneme 04/26. Číslo 426 je přitom označením objemu ikonického motoru V8 Hemi v kubických palcích, díky čemuž je dnešek v zámoří označován jako HEMI day.
Zpátky ale k Hellephantu, který je extrémní ve všech ohledech. Jeho obří výkon přes 1 000 koní a točivý moment okolo 1 288 Nm totiž rozhodně není zadarmo. Základní balení totiž vyjde na 29 995 dolarů, což je v přepočtu okolo 692 000 Kč. Za to už v USA prakticky pořídíte základní model Dodge Charger sedan.
Základní varianta sice obsahuje všechno potřebné, tedy kromě motoru i vodní pumpu, setrvačník, olejovou vanu, kompresor, klapku, cívky i vstřiky, nicméně existují i snadnější způsoby instalace motoru do auta. Za příplatek 2 265 dolarů totiž Mopar nabízí „Hellephant engine kit," díky kterému se stane instalace motoru hračkou. Tedy samozřejmě pouze pro lidi, kteří mají alespoň základní potuchy o tom, jak věci fungují.
Motor je určen pro silniční automobily i offroady vyrobené před rokem 1976, což ostatně Mopar demonstroval svým unikátním upraveným vozem Dodge "Super" Charger z roku 1968. Jak ovšem dodává web Motor1, který na zahájení prodeje upozornil, bude jen otázkou času, než někdo nastěhuje tohle monstrum pod kapotu moderního vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.