Může být SUV ekologické? Inovované Mitsubishi Outlander boří zavedený mýty

Mitsubishi Outlander PHEV MY19 | foto: Mitsubishi Motors

Vozy z kategorie SUV bývají často označovány za největší žrouty a současně znečišťovatele ovzduší, ovšem v některých případech by toto označení nemohlo být více vzdálené pravdě. Příkladem budiž například nový Outlander PHEV (modelový rok 2019), který jako jeden z z prvních plug-in hybridů absolvoval oficiální hodnocení spotřeby v realističtějších testech spotřeby paliva a emisí dle metodiky WLTP, která lépe zohledňuje reálné podmínky provozu.

Pokrokové SUV, které prošlo širokou modernizací, dosáhlo emisí na úrovni pouhých 46 g/km při kombinované spotřebě jen 2,0 litru na 100 km. Maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) je 45 km. Tyto parametry umožňují majitelům tohoto vozu uplatňovat nejrůznější úlevy a pobídky, včetně možnosti vjezdu do nízkoemisních zón po celém světě.

Například v Praze je tak již nyní možné s Outlanderem PHEV zcela zdarma parkovat na modrých a fialových parkovacích zónách. Řada konkurenčních plug-in hybridů ale v důsledku nového testování již nebude do nízkoemisní kategorie spadat a některé dokonce kvůli novým testům budou zcela staženy z prodeje.

Outlander PHEV 2019

Inovovaný Outlander dosáhl pozoruhodně nízké spotřeby díky celé řadě nových úprav, jejichž cílem bylo nabídnout mimořádné jízdní vlastnosti v kombinaci s potěšením za volantem. Nová benzínová jednotka 2,4 litru používá systém proměnného časování ventilů MIVEC a v závislosti na režimu jízdy hladce přepíná mezi Ottovým a Atkinsonovým spalovacím cyklem. Oproti předchůdci disponuje vyšším výkonem (99 kW / 135 k vs 89 kW / 121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm).

Zlepšení doznalo i elektrické hnací ústrojí, jehož zadní elektromotor nyní disponuje výkonem 70 kW (95 k) a baterie soustavy pohonu má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na výsledných 10,5 s.

Vylepšení hnacího ústrojí jdou ruku v ruce s dalšími změnami, díky nimž je řízení Outlanderu PHEV ještě o něco příjemnější: Vylepšené tlumiče zlepšují komfort za nízkých rychlostí jízdy a nový režim „Sport“ nabízí o něco ostřejší odezvu plynového pedálu a lepší záběr prostřednictvím systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control). Převod řízení je nyní o něco ostřejší a změnou mapování elektronické řídicí jednotky (ECU) posilovače řízení se podařilo dosáhnout lepší odezvy i čitelnější zpětné vazby; větší kotouče na předních brzdách zase vykazují o něco vyšší účinnost. K dispozici je i nový jízdní režim „Snow“ ke zlepšení rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí a bezpečnějšímu průjezdu zatáček na kluzkých površích.

Mitsubishi Outlander PHEV MY19 | foto: Mitsubishi Motors

Nový Outlander PHEV je také tišší i kultivovanější a opět o něco pohodlnější, vč. předních sedadel s dobrou oporou pro tělo, nových ovládacích prvků, přepracovaného přístrojového štítu, nových výdechů ventilace pro zadní pasažéry, pohodlně umístěných portů USB a nových dekorativních obkladů v interiéru. Mitsubishi Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 snáze rozlišíte podle nového zpracování přední partie a masky chladiče, nového nárazníku a nových světel. Záď vozidla vylepšuje přepracovaný zadní nárazník a velký střešní spoiler. Vnější úpravy završují nová luxusní 18" kola.

Nový Outlander PHEV se v ČR začne prodávat přibližně na přelomu roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy