Motoristický pořad The Grand Tour, v jehož čele stojí slavná trojice moderátorů Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, se těší na britských obrazovkách možná až překvapivé popularitě. Podle nedávného výzkumu se totiž ukázalo, že ve sledovanosti je předběhl pouze jediný pořad, kterému se navíc konkuruje jen velice špatně.
Britská vládní agentura Ofcom, která je pověřena správou pro vysílací, telekomunikační a poštovní služby ve Velké Británii, uveřejnila data, podle kterých se stala druhá sezona motoristického pořad The Grand Tour vůbec druhou nejčastěji streamovanou show na britských televizích.
Motoristický pořad, kterým provází slavné trio moderátorů, odvysílal svou první sezónu prostřednictvím služby Amazon Prime v roce 2016 a v roce minulém následovala sezóna druhá. Amazon se musel během vytváření pořadu pořádně plácnout přes kapsu, ovšem tahle investice se zřejmě vydařila. Ještě před vysíláním první sezóny totiž Amazon získal velké množství nových předplatitelů, kteří přišli právě kvůli Grand Tour.
První sérii sledovalo celkem 27 % všech předplatitelů služby Amazon Prime, druhá série už ale byla o 5 % slabší. Amazon však nezveřejnil přesná čísla sledovanosti, takže pokud se například mezi sezónami počet odběratelů zvýšil, celková sledovanost nemusela nijak výrazně poklesnout.
Pokud vás ale zajímá, jaký pořad se dostal ještě před The Grand Tour, zřejmě budete překvapeni. Byl to totiž letitý sitcom Friends, tedy Přátelé. Ačkoliv byla první epizoda odvysílána již před 24 lety a poslední před 14, popularitě seriálu to nijak neubralo. Rozdíl mezi Přáteli a Grand Tour byl totiž téměř dvojnásobný.
V současnosti se pracuje již na třetí sérii, jejíž datum premiéry zatím nebylo oznámeno. Všeobecně se však počítá s přelomem listopadu a prosince, kdy byly zveřejněny i předchozí epizody. Velkou otázkou však zůstává, zda se Amazon rozhodne investovat i do dalších sérií. Mezi lidmi ze štábu totiž údajně kolují různé informace a nikdo si zatím není ničím jistý.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?