Je to jen pár měsíců, co se slavný lyžař, YouTuber a milovník automobilů Jon Olsson pochlubil svým zakázkově upraveným off-roadem Mercedes-Benz G500 4×4², kterému nechal kvůli parkování v podzemní garáži svého monackého sídla uříznou střechu. Po velké slávě se však unikátní vůz v tichosti objevil na známém německém internetovém autobazaru, kde vyjde na pěkný balík peněz.
Hvězda sociálních sítí mění automobily poměrně často, ovšem v poslední době už to připomíná spíše střídání ponožek. Extrémní Mercedes totiž v jeho garáži nahradil extrémně upravený Roll-Royce, který kromě úprav výkonu dostal i speciální zahrádku pro převážení sportovního vybavení.
Když se Olsson v jednom ze svých videí chlubil pořízením skutečně pravověrného a extrémního Mercedesu-Benz G500 4×4², zdál se z něj být skutečně nadšený. Tohle nadšení však evidentně opět nevydrželo dlouho, neboť se unikátní vůz objevil na webu Mobile.de v nabídce prémiového dealerství Cohen & Cunlid, které sídlí ve španělském městě Marbella, kousek od Olssonova bydliště.
Cena vozu se však nedá označit jinak než za absurdní. Mercedes G500 4×4² ve verzi kabriolet je sice unikátem, ovšem vzhledem k absenci byť jen plátěné střechy a snížení čelního skla je použití vozu značně limitováno. I přesto je však jeho cenovka nastavena na 699 000 euro, tedy necelých 18 milionů korun.
Sériový Mercedes G500 i ve verzi 4×4² přitom vyjde okolo 226 100 euro, tedy cca 5.8 milionů. Cenu přestavby, během které vůz přišel o střechu a zároveň dostal pár technických a designových úprav, si odhadovat sice netroufáme, ovšem i tak je téměř jisté, že Olsson vydělá na autě pěkný balík peněz. Tedy pokud najde zájemce.
Samotný impulz k přestavbě vozu na kabriolet vzešel z potřeby zaparkovat vůz ve standardních podzemních garážích v Monaku. Tam se ale G500 4×4² díky svému výrazně upravenému podvozku nevešla a tak přišla o střechu, všechny boční sloupky, hlavové opěrky sedadel a dokonce i o část rámu čelního skla. Zavazadlový prostor a hrany na boku pak zakrylo dřevo, díky kterému vůz připomíná jachtu.
Odříznutím střechy však úpravy nekončily. Vůz dostal úpravu svého osmiválcového motoru, díky čemuž se výkon vyhoupl až na 780 koní. Dále přibyla speciální folie, upravený nárazník s navijákem, speciální terénní pneumatiky, výfukový systém Akrapovič, přídavná světla a v masce jsou také ukryty majáky.
Prodej svého vozu zatím Olsson na žádné sociální síti neoznámil, ovšem brzy se dá očekávat, že nám představí další ze svých projektů. Otázkou však je, jak dlouho mu v garáži zůstane.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.