Nová Škoda Fabia je tady! V čem se liší od té staré?

Modernizovaná Škoda Fabia už sjíždí z výrobních pásů mladoboleslavského závodu | foto: Škoda Auto

Škoda Auto zahájila výrobu modernizovaného modelu Škoda Fabia. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjel z linky první sériový exemplář přepracovaného úspěšného modelu. Malý vůz zaujme atraktivnějším designem přídě a zádi, LED světlomety a moderní technikou pro vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Potěšení z jízdy přinášejí spolehlivé a efektivní motory o objemu 1,0 litru.

„Před téměř 20 lety se v Mladé Boleslavi rozběhla výroba modelu Škoda Fabia. Nyní bude z tradičně vysokých výrobních a kvalitativních standardů v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto profitovat i nejnovější verzi našeho evergreenu. Model Škoda Fabia jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha designovými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Škoda Fabia patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1 790 000 zákazníků, druhá generace dosáhla s 1 710 000 prodanými vozy podobně dobrého výsledku. V červnu 2017 z bran mladoboleslavského závodu vyjela půlmiliontá Fabia třetí generace. Dnes je Škoda Fabia s více než 4,1 miliony prodaných vozů po modelu Octavia druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku. Škoda nabízí tento malý vůz ve dvou karosářských verzích Fabia a Fabia Combi.

Německo je nejdůležitějším odbytištěm modelu Škoda Fabia. Od uvedení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům na tamním trhu dodáno 761 800 vozů. Na druhém místě je domácí trh modelu Škoda Fabia – Česká republika – s 540 300 vozy, dodanými zákazníkům. Na třetím a čtvrtém místě jsou trhy Velké Británie s 335 200 prodanými vozy a Polsko s 314 000 vozy. Zatímco ve Velké Británii se pro hatchback rozhodlo 78 procent zákazníků, v České republice je velice žádaná verze Fabia Combi – stejně jako v Německu činí její podíl 43 procent.

V této úspěšné historii může Škoda Fabia pokračovat díky řadě novinek. Portfolio pohonných jednotek se skládá z benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 litru. Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k) resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI díky pokrokovému technickému řešení s turbodmychadlem a přímým vstřikování benzinu dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejsilnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou přímo řazenou převodovkou (DSG).

Omlazená Škoda Fabia | zdroj: youtube.com

Škoda Fabia má svěží vzhled díky novým designovým prvkům na přídi i zádi. Poprvé jsou pro tento malý vůz v nabídce LED-světlomety a koncová světla s LED-technologií. Elegantní vzhled pokračuje i v interiéru díky nově uspořádanému sdruženému panelu přístrojů, ušlechtilým dekoračním prvkům palubní desky a dvoubarevnému povrchu sedadel. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívá asistent pro změnu jízdních pruhů a asistent dálkových světel. Oba jsou pro model Škoda Fabia k dispozici poprvé a lze běžně najít spíše ve vozech vyšších tříd.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy