Humvee zpátky na scéně? Z armádních kolosů HMMWV se opět rodí civilní Hummer H1

Mil-Spec Automotive Hummer H1
Mil-Spec Automotive Hummer H1, foto: Mil-Spec Automotive
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. srpna 2018 12:10 | akt. 10. srpna 2018 15:21
Sdílej:

Automobilka Hummer zmizela z trhu již v roce 2010 a tak pokud chcete usednout za volant tohoto koncentrovaného testosteronu, budete se muset vypravit na trh ojetých vozidel. Tedy spíše museli jste. V zámoří totiž vznikla nová automobilka, která nabízí zákazníkům vlastní přestavbu kdysi armádních vozidel pro civilní trh. A stroje jsou to skutečně působivé.

Společnost nabízející nové legendární Hummery H1 se jmenuje Mil-Spec Automotive a její produkty jsou skutečně působivé. Stavba vozu totiž začíná renovací rámu původně armádních HMMWV. Poté je podvozek rozšířen o 20 centimetrů a kabina dostane unikátní šedý lak pojmenovaný „After-Burner Grey". Pod kapotu se navíc nastěhoval nový 6.6 litrový dieselový osmiválec, který nabídne cca 506 koní (372 kW) a úctyhodných 1 355 Nm točivého momentu.

Přepracování se samozřejmě dočkal i interiér. Obě řady sedadel i část středové konzole nyní překrývá ručně šité a voděodolné kožené čalounění. Zakázkově vyráběna palubní deska i audio-systém se také dočkaly prémiových materiálů. Na snímcích toho však z interiéru příliš mnoho vidět není.

Již nyní však víme, že každé vozidlo bude ručně vyráběno v dílně Mil-Spec Automotive v kansaském městě Wichita. Zákazník navíc dostane na výběr z bohaté řady konfigurací, kde nebude chybět čtyřdveřový pick-up, čtyřdveřový hardtop s šikmou zádí, čtyřdveřové SUV, čtyřdveřová varianta Wagon nebo dvoudveřový pick-up s prodlouženou ložnou plochou.

Nejdražší variantou by měl být čtyřdveřový hardtop SUV, který vyjde na příplatek 28 999 dolarů (648 000 Kč). Standardní varianta M1 by pak bez jakýchkoliv příplatků měla startovat na částce okolo 200 000 dolarů (4.47 mil. Kč). Varianta M1 Launch Edition však bude ještě o něco dražší.

Vůbec první kousek nabídnutý veřejnosti, který současně nese výrobní číslo 003, je na fotografiích vyobrazený model M1 Launch Edition. Ten byl nakonfigurován jako čtyřdveřový hardtop pick-up s cenovkou 13 999 dolarů a navíc dostal příplatkovou výbavu v podobě rozšířené karoserie a pneumatik za 5 499 dolarů a hliníkový šnorchl za 699 dolarů. 

Vůz na fotografiích tak zájemci vytáhne z peněženky neskutečných 239 000 dolarů, tedy cca 5.34 milionu korun. Kdo chce ale jezdit v původní armádním Humvee, ten musí být na výdaje připraven. Živit tohohle drobka totiž nebude sranda.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.