Automobilka Hummer zmizela z trhu již v roce 2010 a tak pokud chcete usednout za volant tohoto koncentrovaného testosteronu, budete se muset vypravit na trh ojetých vozidel. Tedy spíše museli jste. V zámoří totiž vznikla nová automobilka, která nabízí zákazníkům vlastní přestavbu kdysi armádních vozidel pro civilní trh. A stroje jsou to skutečně působivé.
Společnost nabízející nové legendární Hummery H1 se jmenuje Mil-Spec Automotive a její produkty jsou skutečně působivé. Stavba vozu totiž začíná renovací rámu původně armádních HMMWV. Poté je podvozek rozšířen o 20 centimetrů a kabina dostane unikátní šedý lak pojmenovaný „After-Burner Grey". Pod kapotu se navíc nastěhoval nový 6.6 litrový dieselový osmiválec, který nabídne cca 506 koní (372 kW) a úctyhodných 1 355 Nm točivého momentu.
Přepracování se samozřejmě dočkal i interiér. Obě řady sedadel i část středové konzole nyní překrývá ručně šité a voděodolné kožené čalounění. Zakázkově vyráběna palubní deska i audio-systém se také dočkaly prémiových materiálů. Na snímcích toho však z interiéru příliš mnoho vidět není.
Již nyní však víme, že každé vozidlo bude ručně vyráběno v dílně Mil-Spec Automotive v kansaském městě Wichita. Zákazník navíc dostane na výběr z bohaté řady konfigurací, kde nebude chybět čtyřdveřový pick-up, čtyřdveřový hardtop s šikmou zádí, čtyřdveřové SUV, čtyřdveřová varianta Wagon nebo dvoudveřový pick-up s prodlouženou ložnou plochou.
Nejdražší variantou by měl být čtyřdveřový hardtop SUV, který vyjde na příplatek 28 999 dolarů (648 000 Kč). Standardní varianta M1 by pak bez jakýchkoliv příplatků měla startovat na částce okolo 200 000 dolarů (4.47 mil. Kč). Varianta M1 Launch Edition však bude ještě o něco dražší.
Vůbec první kousek nabídnutý veřejnosti, který současně nese výrobní číslo 003, je na fotografiích vyobrazený model M1 Launch Edition. Ten byl nakonfigurován jako čtyřdveřový hardtop pick-up s cenovkou 13 999 dolarů a navíc dostal příplatkovou výbavu v podobě rozšířené karoserie a pneumatik za 5 499 dolarů a hliníkový šnorchl za 699 dolarů.
Vůz na fotografiích tak zájemci vytáhne z peněženky neskutečných 239 000 dolarů, tedy cca 5.34 milionu korun. Kdo chce ale jezdit v původní armádním Humvee, ten musí být na výdaje připraven. Živit tohohle drobka totiž nebude sranda.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?