Nejmodernější ruský automobil zatopí Škodovce i u nás? Známe jeho českou cenu

Lada Vesta bude oficiálně dostupná také u nás! | foto: Lada

Lada koncem minulého roku zveřejnila ceny sedanu Vesta pro slovenský trh, které vzápětí následoval rovněž kompletní ceník. Už tehdy jsme mohli konstatovat, že je vůz levnější než konkurenční Škoda Rapid. A s příchodem tuzemských cen se tato skutečnost jen potvrzuje.

Vesta je spolu s SUV XRAY nejmodernějším automobilem ruské Lady. Celkem logicky tak jde o nejžhavější želízko v ohni při chystaném rozsáhlejším návratu na středo- a západoevropské trhy. A první česká cena napovídá, že rozhodně půjde o konkurenta, s nímž se musí počítat. Bez bližších podrobností dnes Lada Sadská, jeden z dealerů značky u nás, zveřejnil jako základní cifru 278 000 korun. Pod kapotou takového vozu bude určitě zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor je dostupný i s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, její cenu ale neznáme.

Porovnání s konkurencí

  Lada Vesta 1.6 Citroën C-Elysée
1.2 PureTech
Fiat Tipo 1.4 Škoda Rapid
1.2 TSI
Výkon: 78 kW 60 kW 70 kW 66 kW
Toč. moment: 148 Nm 117 Nm 127 Nm 160 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT
Zrychlení: 11,8 s 12,9 s 11,5 s 11,3 s
Max. rychlost: 178 km/h 168 km/h 185 km/h 186 km/h
Spotřeba: 6,0 l 4,9 l 5,7 l 4,7 l
Délka: 4410 mm 4427 mm 4532 mm 4483 mm
Šířka: 1675 mm 1748 mm 1792 mm 1706 mm
Výška: 1497 mm 1466 mm 1497 mm 1461 mm
Rozvor: 2635 mm 2652 mm 2636 mm 2602 mm
Kufr: 480 l 506 l 520 l 550/1490 l
Cena: 278 000 Kč 259 900 Kč 269 900 Kč 314 900 Kč

Pokud budeme vycházet ze slovenského ceníku, pak je za necelých 280 tisíc dostupná Vesta ve výbavě Ice, která obsahuje čtyři airbagy, Isofix pro zadní sedadla, parkovací senzory vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s USB a čtyřmi reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Bez příplatku jsou dodávány i mlhovky, střešní nosič nebo tažné zařízení. Druhý stupeň Luxe pak u našich sousedů přináší navíc tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, parkovací kameru, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se čtyřmi reproduktory a USB, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Jestli bude tato výbava dostupná i u nás zatím nevíme, kompletní slovenský ceník si můžete prohlédnout zde.

Kromě moderního sedanu dnes stejný dealer zveřejnil i české ceny dalších modelových řad. A zatímco Kalině a Grantě budeme věnovat samostatný článek, na legendárního nezmara do terénu se podíváme už teď. Kdysi Niva, dnes jen 4x4, je u nás ve výbavě Komfort dostupná za 273 900 korun a ve verzi Urban potom za 319 000 korun. Ve výbavě obou najdeme například ABS, brzdový asistent, Isofix pro zadní sedadla, denní svícení, elektrická přední okna, palubní počítač, kryt zavazadlového prostoru nebo imobilizér. Urban pak má i lakované nárazníky, 16palcová litá kola (klasická 4x4 má ocelové disky o stejném průměru), elektricky ovládaná zrcátka nebo vyhřívání předních sedadel.

Pod kapotou obou vozů je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 61 kW (83 k) v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Průměrná spotřeba je 9,5 l/100 km. Brodivost vozu je 80 centimetrů, přední nájezdový úhel má hodnotu 39 stupňů a zadní nájezdový úhel 35 stupňů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy