Jedno z nejvzácnějších Lamborghini na světě vzniklo během vývoje nového závodního programu, který by na závodních okruzích zatopil konkurentům z v kategorii GT1. Z programu sice sešlo, dva vozy se přesto dochovaly. Jeden chvíli závodil v Japonsku a nakonec skončil v soukromé sbírce, druhý závodní trať nikdy nespatřil.
A dnes si povíme právě o tom druhém, silniční verzi Lamborghini Diablo GT1 Stradale. Video s tímto vozem se totiž před nějakým časem podařilo pořídit YouTuberovi pod přezdívkou NM2255 Car HD Videos, jehož kanál naleznete zde.
Tohle kanárkově žluté Lamborghini je plné překvapení, které si pro nás přichystala francouzská společnost Signes Advanced Technology, která měla úprav vozu v roce 1997 na starosti. Původní atmosferický motor o objemu 5.7 litru se dočkal zvýšení objemu na 6.0 litrů a jeho výkon se vyšplhal na 655 koní.
Lepším jízdním výkonům mělo pomoci i drastické snížení váhy, kterého bylo dosaženo použitím karbonové karoserie. Ta je navíc provrtaná jak ementál, aby měl motor a brzdy dostatečný přístup čerstvého vzduchu.
Dramatických změn se dočkal i interiér. Hned po otevření dveří na vás čeká bezpečnostní klec, kterou musíte při nastupování i vystupování překonat. Přepracování se dočkaly pedály, řadící páka i ovládací prvky. Kromě toho zde přibylo u pár věcí, včetně ukazatele zařazené rychlosti. Uvnitř vozu dominuje modrá barva se žlutými doplňky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.