„Díky propracovanému systému, který samozřejmě zahrnuje i důkladné projetí auta technikem, dokážeme odhalit vady, které zákazník i s ‚odborníkem‘ nemá šanci poznat. S naší unikátní technickou inspekcí CarAudit podrobíme vůz kontrole v 270 revizních krocích a my i zákazník pak máme jistotu, že kupuje vůz v perfektním technickém stavu a s jasnou historií,“ uvádí Jakub Šulta, CEO evropského marketplace s ojetými vozy Carvago.
Revizi auta pro Carvago.com v rámci standardizované certifikované technické inspekce vozu Car Audit provádí vlastní technici, popřípadě smluvní partneři jako TÜV, Dekra či Pirelli. Revize začíná kontrolou motoru, chodem spojky, stavu podvozku, pokračuje měřením hloubky laku, revizí opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu auta. Nezbytným kontrolním krokem je důkladná projížďka vozu s nájezdem minimálně 30 km nebo jízda v délce 35 minut. Celá technická revize vozu trvá 3 až 4 hodiny. Kromě kontroly fyzického stavu auta je vůz podroben prohlídce službou Cebia, která v oblasti prověřování servisní historie vozů poskytuje nejrelevantnější data a patří v oboru ke světové špičce. Teprve potom Carvago vůz zákazníkovi doporučí ke koupi nebo vozidlo rovnou zamítne.
„Chceme, aby na silnicích jezdila jenom spolehlivá auta. Přinášíme radikální změnu, která z českého i evropského trhu vytlačí neférové prodejce a jejich podezřelé nabídky. Denně datově analyzujeme 7,5 milionu vozů a z nich průběžně jen 750 tisíc nakonec zařazujeme do naší platformy. Po necelém roce testování se ukázalo, že zařadit můžeme jen 14 ze 100 testovaných automobilů. Zbytek ke koupi nedoporučujeme z celé řady důvodů. Nejčastějším je ve 30 % případů předchozí havárie, v 15 % podvody s cenou. Často dopátráme, že byl vůz historicky vážně poškozený, že nesedí počet kilometrů, stáří vozu a podobně. Parametrů, které se na takovéto podvodné praktiky zaměřují, je v rámci CarAuditu přes 70,“ vysvětluje Šulta.
Podle unikátní analýzy trhu, kterou Carvago v rámci svého provozu uskutečnilo, jsou více jak dvě třetiny nabízených aut za uváděné ceny ve skutečnosti neprodejné. V případě zahrnutí autobazarů uvádí Carvago ještě horší číslo, devadesát pět procent. Takové počty chce šéf internetového tržiště zarazit. „Online prodej zreformoval, zprůhlednil a taky zlevnil obchodování v řadě odvětví. My právě teď online prodejem reformujeme trh s ojetými auty. Žádné české „devadesátkové“ praktiky, ale jasné a férové podmínky. Za našimi auty si stojíme,“ uzavírá ředitel Carvaga Šulta.
Carvago se na auta ptá i svých zákazníků. Dotazníkové šetření mezi tisícovkou respondentů v Česku ukázalo, že každý osmý kupující dokonce před vstupem do bazaru počítá s tím, že bude obětí neférového jednání. „To je naprosto nepřijatelné. Nakupování v bazaru už dnes opravdu nedává smysl. Carvago chce proměnit nákup auta z druhé ruky v radostnou událost. To, co prodejci ojetých vozidel zákazníkům neposkytují, a Carvago má jako naprostý standard, je čtrnáctidenní lhůta na vrácení peněz bez udání důvodu,“ dodává Šulta.