Škoda se rozhodla ukončit výrobu modelu Fabia ve variantě kombi. Zájemci se tak budou muset při nákupu oblíbeného vozu obrátit na trh s ojetinami. Zmapovali jsme pro vás aktuální situaci a podívali se, jak vypadá průměrná Fabia a kolik z nich je mezi ojetými vozy právě kombi.
Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 9 let stará, stojí 139.627 Kč, má najeto 107.591 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.627 Kč a cena rostePři meziročním srovnání všech modelů Škoda Fabia můžeme vidět drobný nárůst cen, konkrétně z 137.396 Kč v minulém roce na letošních 139.627 Kč. „Nutno však podotknout, že se u cen na trhu neprojevil fakt, že Škoda Auto plánuje ukončení oblíbené varianty kombi,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Při pohledu na jednotlivé kraje vidíme, že už standardně jsou nejnižší ceny u automobilů na Vysočině. Největší nárůst cen se přitom odehrál v Libereckém kaji, kde za průměrnou Fabii nově zaplatíte o 13,8 % více, než tomu bylo vloni. Naopak v Ústeckém kraji klesla cena o 8,7 %
Nejdražší modely u nás jsou k nalezení v Královéhradeckém kraji, přesto se zde meziročně cena ještě zvýšila na aktuálních 168.343 Kč. „Vysokým cenám pochopitelně ale odpovídá i stav prodávaných vozidel. V Královéhradeckém kraji mají totiž nabízené ojetiny modelu Škoda Fabia najeto v průměru jen 83 tisíc kilometrů,“ doplňuje Marek Knieža. Jak je z tabulek vidět, cena u tohoto modelu se z většiny odvíjí dle průměrného nájezdu.
Nejčastější barvou modrá, klesá oblíbenost zelenéDlouhodobou klasikou mezi Fabiemi je modrá varianta, která si drží prvenství už několik let v řadě. Když se podíváme na data, množství modrých kusů i nadále rychle roste. Mezi lety 2020 a 2021 se bavíme o 9,8% nárůstu. „Naopak zelená Fabia už nepatří mezi velké oblíbence, přestože to tak několik let bylo. Propad pokračuje i letos, a to o 12,1 %,“ poukazuje Knieža. Mezi desítkou nejnabízenějších barev najdeme i oranžovou, hnědou či žlutou.
Konec navzdory obrovské oblíbenosti kombiZa rozhodnutím ukončit výrobu Fabia Combi rozhodně nestojí nedostatečný zájem ze strany zákazníků, vždyť jde s přehledem o nejoblíbenější variantu na trhu. Kombinace malého skladného automobilu a relativně slušného úložného prostoru je něčím, co českým řidičům vyhovovalo skvěle. I v současnosti je většina nabízených modelů ve variantě kombi, konkrétně 53,74 % všech Fabií na trhu s ojetinami. Vybrat si přitom můžete z 12.164 kusů, což dává skvělou širokou škálu možností pro každého, kdo bude i po ukončení výroby hledat svou Fabii Combi.
Co se nejnabízenějších druhů paliv týká, 83,9 % všech Fabií jezdí na bezín, 15,4 % na naftu a zbytek má pak pohon na plyn.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?