Škoda se rozhodla ukončit výrobu modelu Fabia ve variantě kombi. Zájemci se tak budou muset při nákupu oblíbeného vozu obrátit na trh s ojetinami. Zmapovali jsme pro vás aktuální situaci a podívali se, jak vypadá průměrná Fabia a kolik z nich je mezi ojetými vozy právě kombi.
Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 9 let stará, stojí 139.627 Kč, má najeto 107.591 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.627 Kč a cena rostePři meziročním srovnání všech modelů Škoda Fabia můžeme vidět drobný nárůst cen, konkrétně z 137.396 Kč v minulém roce na letošních 139.627 Kč. „Nutno však podotknout, že se u cen na trhu neprojevil fakt, že Škoda Auto plánuje ukončení oblíbené varianty kombi,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Při pohledu na jednotlivé kraje vidíme, že už standardně jsou nejnižší ceny u automobilů na Vysočině. Největší nárůst cen se přitom odehrál v Libereckém kaji, kde za průměrnou Fabii nově zaplatíte o 13,8 % více, než tomu bylo vloni. Naopak v Ústeckém kraji klesla cena o 8,7 %
Nejdražší modely u nás jsou k nalezení v Královéhradeckém kraji, přesto se zde meziročně cena ještě zvýšila na aktuálních 168.343 Kč. „Vysokým cenám pochopitelně ale odpovídá i stav prodávaných vozidel. V Královéhradeckém kraji mají totiž nabízené ojetiny modelu Škoda Fabia najeto v průměru jen 83 tisíc kilometrů,“ doplňuje Marek Knieža. Jak je z tabulek vidět, cena u tohoto modelu se z většiny odvíjí dle průměrného nájezdu.
Nejčastější barvou modrá, klesá oblíbenost zelenéDlouhodobou klasikou mezi Fabiemi je modrá varianta, která si drží prvenství už několik let v řadě. Když se podíváme na data, množství modrých kusů i nadále rychle roste. Mezi lety 2020 a 2021 se bavíme o 9,8% nárůstu. „Naopak zelená Fabia už nepatří mezi velké oblíbence, přestože to tak několik let bylo. Propad pokračuje i letos, a to o 12,1 %,“ poukazuje Knieža. Mezi desítkou nejnabízenějších barev najdeme i oranžovou, hnědou či žlutou.
Konec navzdory obrovské oblíbenosti kombiZa rozhodnutím ukončit výrobu Fabia Combi rozhodně nestojí nedostatečný zájem ze strany zákazníků, vždyť jde s přehledem o nejoblíbenější variantu na trhu. Kombinace malého skladného automobilu a relativně slušného úložného prostoru je něčím, co českým řidičům vyhovovalo skvěle. I v současnosti je většina nabízených modelů ve variantě kombi, konkrétně 53,74 % všech Fabií na trhu s ojetinami. Vybrat si přitom můžete z 12.164 kusů, což dává skvělou širokou škálu možností pro každého, kdo bude i po ukončení výroby hledat svou Fabii Combi.
Co se nejnabízenějších druhů paliv týká, 83,9 % všech Fabií jezdí na bezín, 15,4 % na naftu a zbytek má pak pohon na plyn.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.