Podle dat TipCars.com počet ojetin Volkswagen Passat na českém trhu roste. Meziročně přibylo 6,2 % nabízených vozidel, stoupala však mírně i jejich cena.
Z 263.511 Kč minulý rok dnes průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč. Průměrný Volkswagen Passat na trhu s ojetinami je 8 let starý, stojí 266.049 Kč, má najeto 158.459 km, jde o kombi v šedé barvě a má naftový motor.
Průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč„Při analýze celého trhu jsme zaznamenali trend rostoucích cen napříč všemi, Volkswagen Passat patří k těm pomaleji zdražujícím modelům,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Tento fakt se však týká pouze celorepublikového srovnání, v jednotlivých krajích cena rostla i klesala mnohem vyšším tempem. Například v Libereckém kraji cena vyrostla o více než pětinu, konkrétně z 188.322 Kč na aktuálních 227.503 Kč. Velmi rychle Passaty zdražovaly i v Královéhradeckém kraji (+17,2 %) a na Vysočině (+16,3 %). Naopak v Jihočeském kraji vidíme pokles ceny o 6,4 % z 265.104 Kč na 248.050 Kč.
Meziroční změna průměrné ceny dle krajůPři pohledu na celorepublikový průměr, vzrostla cena o 0,96 %. „Jak je tedy vidět, přestože tuzemský trh vykazuje pozvolný růst, míra zdražování se odvíjí kraj od kraje,“ dodává Knieža. V minulých letech přitom bylo běžné, že podobné navýšení cen nepřímou úměrou reagovalo na změnu nájezdu. Ta však u modelů nabízených na tuzemském trhu zůstal prakticky beze změny. Konkrétně se průměrný nájezd snížil o zanedbatelných 0,12 %, tedy z 158.651 km na 158.459 km. „Zvyšování cen, které zasáhlo celou řadu odvětví, se pomalu projevuje i na trhu s ojetinami. Očekáváme přitom, že tento trend bude i nadále pokračovat,“ odhaluje dále Marek Knieža.
Nejčastější barvou šedá, mizí zelené modelyNa trhu s ojetinami najdeme Volkswagen Passat nejčastěji v šedé barvě, a to téměř ve třetině všech případů. Přes velký meziroční růst bílých modelů najdeme na druhé a třetí příčce černý a modrý Passat. Naopak zelené a hnědé modely z trhu pomalu mizí. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostal Passat například i ve zlaté a béžové barvě, dříve relativně oblíbená vínová už takřka zmizela“ doplňuje Knieža.
Nejnabízenější variantou kombiMezi bazarovými Passaty je nejoblíbenějším typem karoserie kombi, zastoupen je hned v 86 % případů, na druhém místě je pak sedan s 12 %. Zbylá dvě procenta si rozdělují limuzíny s chybou v zadání od uživatelů. Poměr nabízených variant kombi přitom meziročně ještě narostl.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o naftové vozy, i když nabízených benzinových variant bylo o pětinu více než minulý rok. „Stále je však mezi ojetinami takřka 92 % Passatů na naftu, většinu zbylých modelů pak najdeme v benzinu,“ popisuje Knieža.
Podle dat TipCars.com je jen 1 % všech nabízených Volkswagenů Passat na alternativní pohon, konkrétně na CNG (0,7 %), hybridní pohon s benzinem (0,2 %) a LPG (0,1 %).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.