Volkswagen Passat, bestseler českých bazarů. Kolik stojí a jaký je průměrný model?

Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat GTE, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 3. srpna 2021 22:41
Sdílej:

Podle dat TipCars.com počet ojetin Volkswagen Passat na českém trhu roste. Meziročně přibylo 6,2 % nabízených vozidel, stoupala však mírně i jejich cena.

Z 263.511 Kč minulý rok dnes průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč. Průměrný Volkswagen Passat na trhu s ojetinami je 8 let starý, stojí 266.049 Kč, má najeto 158.459 km, jde o kombi v šedé barvě a má naftový motor.

Průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč„Při analýze celého trhu jsme zaznamenali trend rostoucích cen napříč všemi, Volkswagen Passat patří k těm pomaleji zdražujícím modelům,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Tento fakt se však týká pouze celorepublikového srovnání, v jednotlivých krajích cena rostla i klesala mnohem vyšším tempem. Například v Libereckém kraji cena vyrostla o více než pětinu, konkrétně z 188.322 Kč na aktuálních 227.503 Kč. Velmi rychle Passaty zdražovaly i v Královéhradeckém kraji (+17,2 %) a na Vysočině (+16,3 %). Naopak v Jihočeském kraji vidíme pokles ceny o 6,4 % z 265.104 Kč na 248.050 Kč.

Meziroční změna průměrné ceny dle krajůPři pohledu na celorepublikový průměr, vzrostla cena o 0,96 %. „Jak je tedy vidět, přestože tuzemský trh vykazuje pozvolný růst, míra zdražování se odvíjí kraj od kraje,“ dodává Knieža. V minulých letech přitom bylo běžné, že podobné navýšení cen nepřímou úměrou reagovalo na změnu nájezdu. Ta však u modelů nabízených na tuzemském trhu zůstal prakticky beze změny. Konkrétně se průměrný nájezd snížil o zanedbatelných 0,12 %, tedy z 158.651 km na 158.459 km. „Zvyšování cen, které zasáhlo celou řadu odvětví, se pomalu projevuje i na trhu s ojetinami. Očekáváme přitom, že tento trend bude i nadále pokračovat,“ odhaluje dále Marek Knieža.

Nejčastější barvou šedá, mizí zelené modelyNa trhu s ojetinami najdeme Volkswagen Passat nejčastěji v šedé barvě, a to téměř ve třetině všech případů. Přes velký meziroční růst bílých modelů najdeme na druhé a třetí příčce černý a modrý Passat. Naopak zelené a hnědé modely z trhu pomalu mizí. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostal Passat například i ve zlaté a béžové barvě, dříve relativně oblíbená vínová už takřka zmizela“ doplňuje Knieža.

Nejnabízenější variantou kombiMezi bazarovými Passaty je nejoblíbenějším typem karoserie kombi, zastoupen je hned v 86 % případů, na druhém místě je pak sedan s 12 %. Zbylá dvě procenta si rozdělují limuzíny s chybou v zadání od uživatelů. Poměr nabízených variant kombi přitom meziročně ještě narostl.

Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o naftové vozy, i když nabízených benzinových variant bylo o pětinu více než minulý rok. „Stále je však mezi ojetinami takřka 92 % Passatů na naftu, většinu zbylých modelů pak najdeme v benzinu,“ popisuje Knieža.

Podle dat TipCars.com je jen 1 % všech nabízených Volkswagenů Passat na alternativní pohon, konkrétně na CNG (0,7 %), hybridní pohon s benzinem (0,2 %) a LPG (0,1 %).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.