Podle dat TipCars.com počet ojetin Volkswagen Passat na českém trhu roste. Meziročně přibylo 6,2 % nabízených vozidel, stoupala však mírně i jejich cena.
Z 263.511 Kč minulý rok dnes průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč. Průměrný Volkswagen Passat na trhu s ojetinami je 8 let starý, stojí 266.049 Kč, má najeto 158.459 km, jde o kombi v šedé barvě a má naftový motor.
Průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč„Při analýze celého trhu jsme zaznamenali trend rostoucích cen napříč všemi, Volkswagen Passat patří k těm pomaleji zdražujícím modelům,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Tento fakt se však týká pouze celorepublikového srovnání, v jednotlivých krajích cena rostla i klesala mnohem vyšším tempem. Například v Libereckém kraji cena vyrostla o více než pětinu, konkrétně z 188.322 Kč na aktuálních 227.503 Kč. Velmi rychle Passaty zdražovaly i v Královéhradeckém kraji (+17,2 %) a na Vysočině (+16,3 %). Naopak v Jihočeském kraji vidíme pokles ceny o 6,4 % z 265.104 Kč na 248.050 Kč.
Meziroční změna průměrné ceny dle krajůPři pohledu na celorepublikový průměr, vzrostla cena o 0,96 %. „Jak je tedy vidět, přestože tuzemský trh vykazuje pozvolný růst, míra zdražování se odvíjí kraj od kraje,“ dodává Knieža. V minulých letech přitom bylo běžné, že podobné navýšení cen nepřímou úměrou reagovalo na změnu nájezdu. Ta však u modelů nabízených na tuzemském trhu zůstal prakticky beze změny. Konkrétně se průměrný nájezd snížil o zanedbatelných 0,12 %, tedy z 158.651 km na 158.459 km. „Zvyšování cen, které zasáhlo celou řadu odvětví, se pomalu projevuje i na trhu s ojetinami. Očekáváme přitom, že tento trend bude i nadále pokračovat,“ odhaluje dále Marek Knieža.
Nejčastější barvou šedá, mizí zelené modelyNa trhu s ojetinami najdeme Volkswagen Passat nejčastěji v šedé barvě, a to téměř ve třetině všech případů. Přes velký meziroční růst bílých modelů najdeme na druhé a třetí příčce černý a modrý Passat. Naopak zelené a hnědé modely z trhu pomalu mizí. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostal Passat například i ve zlaté a béžové barvě, dříve relativně oblíbená vínová už takřka zmizela“ doplňuje Knieža.
Nejnabízenější variantou kombiMezi bazarovými Passaty je nejoblíbenějším typem karoserie kombi, zastoupen je hned v 86 % případů, na druhém místě je pak sedan s 12 %. Zbylá dvě procenta si rozdělují limuzíny s chybou v zadání od uživatelů. Poměr nabízených variant kombi přitom meziročně ještě narostl.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o naftové vozy, i když nabízených benzinových variant bylo o pětinu více než minulý rok. „Stále je však mezi ojetinami takřka 92 % Passatů na naftu, většinu zbylých modelů pak najdeme v benzinu,“ popisuje Knieža.
Podle dat TipCars.com je jen 1 % všech nabízených Volkswagenů Passat na alternativní pohon, konkrétně na CNG (0,7 %), hybridní pohon s benzinem (0,2 %) a LPG (0,1 %).
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.