Proč šéf Toyoty miluje novou Supru? Bez jeho přičinění by nejspíš nikdy nevznikla

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. května 2019, 16:30 Google+

Mezi šéfy motoristických firem je Akio Toyoda výjimečnou postavou. Vnuk zakladatele Toyoty a její současný prezident má v krvi lásku k autům a stále ještě pravidelně závodí. Je to právě on, kdo má největší zásluhy na návratu Toyoty Supry na trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Akio Toyoda, vnuk zakladatele Toyoty a její současný prezident, má lásku k autům v krvi a stále ještě pravidelně závodí.

Akio Toyoda, vnuk zakladatele Toyoty a její současný prezident, má lásku k autům v krvi a stále ještě pravidelně závodí. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Akio Toyoda je aktivní rally a závodní jezdec startující na motoristických akcích pod pseudonymem Morizo. Závodní jízdě se začal věnovat až jako čtyřicátník a jeho učitelem byl Hiromu Naruse, trenér oficiálních jezdců Toyoty. Vedl tým Gazoo Racing a byl to zkušený zkušební jezdec Toyoty a Lexusu, testoval například superauto Lexus LFA.

Akio Toyoda na Nürburgringu

Toyoda a jeho mistr Hiromu Naruse začali trénovat nejprve na japonských drahách, pak se přemístili do Německa. Na dráze v Nürburgringu trénoval za volantem Supry 4. generace. Tento okruh je mezi producenty automobilů velice populární, velmi často se zde testují nové modely. Akio Toyoda se ovšem musel smířit se skutečností, že je na slavné německé dráze jediný zástupce velkého výrobce aut, kdo tu krouží s ojetým vozem, co se dokonce už ani nevyrábí.

Přestože si budoucí šéf Toyoty během svých tréninků dobře uvědomoval, že slavný Nürburgring je tak nebezpečný, že jakákoli chyba nebo technicky problém by ho mohly stát život, jeho trenér brzy rozhodl, že Toyoda pojede příští závod Nürburgring 24h. Poté, co nasbíral první zkušenosti v několika závodech v Japonsku, odstartoval v červnu 2007 do slavného závodu v modernizovaném Lexusu IS. Šťastně dorazil do cíle a na tento okruh se pak ještě mnohokrát vrátil.

Když se v roce 2009 stal prezidentem koncernu, omezil počet svých startů na čtyři ročně. Závodění však zůstává jeho vášní, což se projevuje přibývajícími sportovními modely v nabídce Toyoty. První takové auto, které sjelo z výrobní linky pod jeho vedením, je Toyota GT86, dlouhá léta oblíbený vůz Akia Toyody. Nyní její místo nepochybně zaujme nová Supra.

Supra, jasná volba

Vzhledem k lásce ke sportovním vozům a sentimentálnímu vztahu k Supře bylo jasné, že jakmile se Akio Toyoda stane prezidentem a CEO rodinné firmy, vrátí se Supra do hry. Těžko říct, zda si projektanti z amerického studia Toyoty Calty Design Research tuto skutečnost uvědomovali, když šéfovi koncernu představovali koncept modelu označený jako FT-1.

“Před několika lety mi ukázali koncept, který nazvali FT-1. A jako by bylo nutné, aby mě o něm někdo přesvědčoval, zasadili svůj prototyp do hry Gran Turismo. To mi stačilo. Měl jsem pocit, jako by se starý dobrý přítel vrátil domů,” vzpomíná Akio Toyoda

Zkušenosti, které Akio Toyoda získal v rally a na závodech, udávají tón celé firmě. Nejen že značka rozšiřuje škálu sportovních kupé, ale navíc uvádí na trh další sportovně laděné verze populárních modelů v rámci nové odnože značky GR (Gazoo Racing). Evropa se s ní seznámila díky Yarisu GRMN a Yarisu GR Sport, v autosalonech se brzy objeví nová Corolla GR Sport. Tím to ale určitě nekončí. Alespoň to naznačuje nabídka Toyoty v Japonsku, kde počet modelů se zkratkou GR už překročil desítku.

Vytisknout

Diskuze: Proč šéf Toyoty miluje novou Supru? Bez jeho přičinění by nejspíš nikdy nevznikla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Ministerstvo dopravy podpoří výstavbu plnících stanic na vodík! Připraveno je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud