Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

-mdo / AutoRoad.cz, 13. dubna 2019, 09:12 Google+

Německý koncern Volkswagen má ve svém portfoliu uctihodnou sbírku značek, kterou jen nedávno rozšířil o novou Jettu. Ani to ale očividně nestačí a tak si němci vyhlédli další potenciální rozšíření.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
JAC iEVA50

JAC iEVA50 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Volkswagen dnes kromě všem známých značek VW, Škoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche vlastní také lokální značky Jetta a SOL. Poslední jmenovaná, čistě elektrická značka založená teprve předminulý rok, je ve vlastnictví joint-venture mezi Volkswagen Group a čínskou automobilkou JAC. A právě JAC se dle posledních informací může stát součástí německého koncernu.

img-responsive

SOL E20X | foto: wheelsage.org

JAC Motors je pro většinu Evropanů asi naprosto neznámá firma, kromě Číny je však docela úspěšná i na méně náročných trzích, jako jsou africké nebo jihoamerické státy. V těch prodává zejména pick-upy a SUV, postavené na postarších osvědčených základech. Na domácím trhu se jí také velmi daří s vlastní modelovou řadou tahačů. V Číně však překvapivě právě státem vlastněný JAC patří i mezi nejúspěšnější výrobce elektromobilů, v řadě pojmenované iEV nabízí hned pět čistě elektrických modelů. Ty se navíc pravidelně umisťují na prvních pozicích v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů Číny, což z JAC dělá také jednu z nejprodávanějších značek elektromobilů na světě. Všechny elektromobily JAC patří k těm nejlevnějším na trhu ve svých kategoriích.

To byl zřejmě také důvod, proč si VW vybralo jako partnera pro svou první čistě elektrickou značku právě JAC, i přesto že už v Číně vlastní dvě další joint-venture. První vůz nové značky, SOL E20X, je totiž pouze upravený JAC iEV7S. To umožní VW prodávat bez zásadních investic levný elektromobil v obrovských počtech, čímž splní emisní normy požadované čínskou vládou. 

img-responsive

JAC iEVS4 | foto: wheelsage.org

Nedávné rozhodnutí čínské vlády, která se rozhodla po dekádách uvolnit tamní automobilový trh, umožňují zahraničním firmám kupovat podíly v čínských automobilkách. VW Group tak uvažuje o koupi podstatného podílu ve státem vlastněném JAC. Tento plán je však zatím v ranném stádiu a samotný VW dodal jen, že zkoumá možnosti jak si zajistit dlouhodobý úspěch na čínském trhu.

VW by nebyl první zahraniční automobilkou, která převzala významný podíl v čínském výrobci. BMW už minulý rok oznámilo, že zvýší svůj podíl v join.venture BMW Brilliance na 75 % ze současných 50 %. Stejně tak Daimler Benz plánuje koupi podílu ve státní automobilce BAIC, se kterou spoluvlastní jedno ze svých dvou čínských joint-venture. 

Vytisknout

Diskuze: Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Transit Smart Energy Concept pomáhá hledat nové možnosti prodlužování dojezdu elektrifikovaných vozů

Jak prodloužit dojezd elektromobilů? Ford hledá odpověď zvláštním způsobem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud