Čínská kopie Bugatti Chiron? Sražený supersport pohání titěrný elektromotor

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. května 2018, 11:36 Google+

Čínský automobilový trh se řadí k těm největším a nejdůležitějším na světě, ovšem vzhledem k velice špatném životnímu prostředí se na něj také zaměřuje řada státních omezení a daní. To sice nahrává rychlému rozvoji hybridů a elektromobilů, ovšem kdo chce pořádně výkonný supersport, musí sáhnout hodně hluboko do kapsy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Shandong Qilu Fengde P8

Shandong Qilu Fengde P8 | foto: CarNewsChina

Sdílejte článek

Například Bugatti Chiron je sice úchvatným a nadupaným supersportem s výkonem okolo 1500 koní, ovšem čínští zbohatlíci si ho moc neužijí. Kvůli špatnému stavu ovzduší se totiž na Chiron vztahují "emisní daně," které by jeho cenu vyšroubovaly neskutečně vysoko. Automobilka tak od oficiálního dovozu raději ustoupila. Tím však otevřela cestu čínským podnikavcům, kteří nabízejí lacinější kopii Chironu. A ještě k tomu elektrickou.

Tahle malá „věc na kolech" se oficiálně jmenuje P8 a vyrábí ji společnost Shandong Qilu Fengde, která sídlí v čínské provincii Shandong. P8 však není klasickým automobilem / elektromobilem, ale tzv. LSEV (Low-Speed Electric Vehicle), což jsou pomalé elektromobily, k jejichž řízení mimo jiné není potřeba řidičské oprávnění.

Design vozu se snaží kopírovat Chiron ze všech sil, což je vidět zejména při čelním pohledu na masku a bočním pohledu na klasické C. Podvrh však pozná na první pohled každý a to i na velkou vzdálenost. Rozměry stroje jsou totiž skutečně velmi vzdálené originálu, stejně jako zpracování, ceny či výkon.

Začněme tedy u cen. Pravý Chiron se do Číny nedováží, ovšem web CarNewsChina, který s novinkou mezi LSEV přišel, oslovil znalého odborníka, které po započtení všech daní a nákladů na dopravu odhadl cenu na cca 9 milionů dolarů, tedy cca 191.8 milionu korun. Oproti tomu ceny P8 začínají od částky 31 999 yuanů, což je zhruba 107 600 Kč. Docela podstatný rozdíl, že?

Stejné rozdíl bychom však našli i ve výkonu. Zapomeňte na šestnáct válců, čtyři turbodmychadla a osm litrů objemu. Pod kapotou P8 se ukrývá elektromotor o výkonu 3.35 koně, který je spojen s 72V olověným akumulátorem - v dnešní době tedy žádná sláva. Maximální rychlost vozidel třídy LSEV je navíc ze zákona omezena na 50 km/h, ovšem společnost vyrábějící P8 slibuje možnost odvázat se až na rychlost 65 km/h. Dojezd se pohybuje okolo 150 kilometrů a jedno nabití z 220V zásuvky trvá 10 hodin.

Interiér vypadá až překvapivě dobře na vozidlo této kategorie. Za sportovně stylizovaným volantem se zřejmě ukrývá digitální přístrojový štít, ve středovém panelu je 7 palcový infotainment panel, nechybí pár dekorativních imitací chromu, červený koberec a decentně vyhlížející sedadla.

Překvapení však nastává v momentě kdy zjistíte, že P8 dokonce nabízí něco, na co se v Bugatti nemyslelo. Za předními sedadly se totiž nachází velice spartánská lavice, díky které je vůz klasifikovaný jako čtyřmístný. V zadní části se pak nachází docela slušný kufr.

Vytisknout

Diskuze: Čínská kopie Bugatti Chiron? Sražený supersport pohání titěrný elektromotor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Ruský mechanik opět předvedl pořádně bláznivou show

Chcete mít auto s jedinečným zvukem? Ruský kutil nabízí hned dvě možnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud