Filmový Ford Gran Torino učaroval i Clinta Eastwooda. Po natáčení jej odkoupil

-jka / AutoRoad.cz, 19. listopadu 2017, 11:56 Google+

Většině čtenářů asi nemusíme film Gran Torino více představovat - je velmi pravděpodobné, že film "starý" téměř deset let, který (alespoň dle csfd) patří mezi 20 nejoblíbenějších filmů, viděl již téměř každý. Nás ale více než děj, zajímá chlouba hlavního hrdiny - nablýskaný sporťák Gran Torino.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Gran Torino

Ford Gran Torino | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Clint Eastwood je totiž v reálném životě skutečný automobilový nadšenec, dokonce se v nich i vyzná. Jedna ze zajímavostí, spojená s natáčením filmů říká, že cokoliv se během natáčení s autem stalo, dokázal Clint opravit. Automobil Gran Torino koupila produkce od obchodníka s veterány v Kalifornii. Během natáčení si ho však producent natolik oblíbil, že se s Clintem domluvili a auto odkoupili.

Vozy Ford Torino se vyráběly mezi lety 1968 - 1976 a tvořili klíčové modely automobilky Ford. Torino bylo zpočátku rozmanitou variantou středně velkého modelu Ford Fairlane, který Ford vyráběl mezi lety 1955 a 1970. Většina "Torin" byly obyčejné vozy, přičemž nejoblíbenější byly 4-dveřové sedany. Výjimečně se však vyráběly i vysoce výkonné verze, osazené například motory "Cobra-Jet", tedy závodními motory s objemem 7 litrů. Pro tyto vozy se vžilo označení "muscle-car". 

1972 - 1976: Gran Torino

Ford Gran Torino byl přepracovaný model předchozí generace, kdy slovo "Gran" označuje luxusní modely. Karoserie vozu patří mezi označované jako Coke styling. Ano, je to podle láhve Coca Coly, kde při pohledu shora jsou blatníky širší jak středová část vozu. Oproti předchozí generaci dostal do vínku mohutný nasávací otvor, prodlouženou kapotu a kabinu posunutou více dozadu.

K dispozici byla celá řada provedení, včetně široké škály pohonných ústrojí i převodovek. Karoserie se vyráběly v provedení dvoudvéřovém (hardtop a fastback), 4-dveřovém (sedan) i 5-dveřovém (station wagon). Zvolit jste mohli z nabídky tří a čtyřrychlostní, automatické i manuální převodovky. Základní nabídku tvořil šestiválec o objemu 4,1 litru, většina vozů je však poháněná osmiválcem V8 o možných objemech 4,9 l, 5,8 l, 6,6 l a 7,0 litru. 

Velkou změnu Gran Torino zaznamenal i ve zcela nové konstrukci podvozku. Tato změna byla velice důležitá, neboť podvozky předchozího Torina nevynikaly zrovna sportovním nadáním. 

Celkově lze říci, že byly vozy Gran Torino pro Ford velkým úspěchem. Během roku 1972 se prodalo téměř 497 tisíc vozů, a jednalo se o nejprodávanější model. Gran Torino bylo bezpečnější, lépe ovladatelné a tišší, než kdykoliv dříve. Automobilový tisk i široká veřejnost reagovala na nový model pozitivně a udělila mu hned několik pozitivních recenzí. Dokonce i tehdejší "Spotřebitelský test" udělil modelu Gran Torino označení "Nejlepší koupě" pro rok 1972. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Filmový Ford Gran Torino učaroval i Clinta Eastwooda. Po natáčení jej odkoupil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Za volantem...

Správná pozice za volantem je absolutní základ. Víte, jak na to?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama