Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

-mao / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 15:55 Aktualizováno 21.10.2017, 14:39 Google+

Každý rok se najdou stovky lidí, kteří s poklesem teploty zavřou svůj vůz do garáže a až do příchodu jara s ním nevyjedou. Nejčastěji jsou mezi nimi majitelé kabrioletů, young-timerů, veteránů nebo lidé, kteří se přes zimu chystají na větší opravy či úpravy. Co ale dělat, abyste nemuseli platit povinné ručení za auto, se kterým rozhodně nevyjedete?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Registrační značka, ilustrační foto

Registrační značka, ilustrační foto | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Jednou z možností je například sjednání sezonního pojištění, které bude odpovídat za škody způsobené vaším automobilem jen po sjednané měsíce. Tuto možnost v ČR nabízí bohužel jen několik pojišťoven, nicméně patří mezi ně například UNIQA, České podnikatelské pojišťovna nebo Allianz.

Druhou variantou je pak dočasné vyřazení vozidla z registru vozidel, neboli tzv. uložení do depozitu. O tom bylo poměrně hodně slyšet koncem roku 2015, kdy registry zrušily kromě vozidel v tzv. polo-převodu i desítky automobilů uložených v "depozitu" déle než jeden rok, tedy od 30.12.2014.

Co byste měli vědět, pokud se pro uložení do depozitu rozhodnete? Předně asi to, že uložení do depozitu není věčné. Pokud se rozhodnete dočasně vyřadit váš automobil z registru vozidel, bude tak učiněno automaticky na jeden rok. Pokud ale po 12 po sobě jdoucích kalendářních měsících nezažádáte o prodloužení dočasného vyřazení vozidla z registru, mohli byste o něj taky přijít - respektive by proběhl jeho zánik a s tím spojený jeho trvalý výmaz z registru vozidel.

Další nepříjemností spojenou s dočasným vyřazením vozidla z registru jsou cesty na úřad. Registr vozidel totiž budete muset navštívit nejdříve při podávání žádosti, pak při případném prodloužení uložení a nakonec při ukončení dočasného vyřazení. A všichni nejspíš víme, jaké fronty se na registrech umí vytvořit a že jejich otvírací hodiny nejsou zrovna dvakrát vstřícné k zaměstnaným lidem.

Poslední věcí, na kterou se vyplatí před uložením auta do depozitu myslet, je platnost technické kontroly. Pro vyjmutí auta z depozitu totiž potřebujete platnou technickou kontrolu. V opačném případě budete muset shánět odtah svého vozu bez značek na nejbližší stanici STK - což není zrovna něco, co byste chtěli absolvovat - ať už kvůli času, nebo kvůli financím.

Pokud se ale pro uložení značek do depozitu rozhodnete, pak si připravte průkaz totožnosti, technický průkaz vozidla, osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý technický průkaz) a registrační značky (SPZ). Právnické osoby budou potřebovat ještě originál/ověřenou kopie výpisu z obchodního rejstříku, živnostenský list nebo koncesní listinu. Pokud se na úřad nebudete moci dostavit sami, ale budete vysílat někoho ve svém zastoupení, bude potřebovat ještě vaši plnou moc. Její ověření však vyžadováno není.

Na úřadě vás pak čeká jen vyplnit formulář "Žádost o zápis změn údajů v registru vozidel" a zaplatit poplatek 100 korun. Pokud se po 12 měsících rozhodnete požádat ještě o prodloužení dočasného vyřazení, bude vás to stát 50 korun, ovšem poté už budete mít od depozitu klid a vůz může být "dočasně" vyřazen tak dlouho, jak dlouho budete chtít. Nebo dokud si politici nevymyslí další čištění registrů.

S dočasně vyřazeným vozidlem samozřejmě nesmíte jezdit po silnicích, nicméně můžete ho například prodat a na úřadě změnit jeho vlastníka z původního na nového.

K ukončení dočasného vyřazení vozidla budete potřebovat doklad o pojištění vozidla (povinné ručení) a platnou technickou prohlídku vozidla - zkrátka splněné podmínky pro provoz vozidla na pozemních komunikacích.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

Stroje Patria AMV se dodávají v řadě různých modifikací

Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

Porsche Mission E

Elektrické Porsche 911? Ještě 10 let se nemusíme bát, pak už to záleží na zákaznících

Nové Suzuki Swift Sport

Japonské auto roku 2018? Největší pozornost sklidil nový Suzuki Swit

První oficiální snímky nové generace vozu Mercedes-Benz CLS

První snímky nového Mercedesu CLS: Agresivitu lemují moderní technologie

reklama
reklama

Doporučujeme

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  3. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  4. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  5. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

  6. Hybridní Škoda Superb? Již brzy

reklama