Tohle Porsche dává slovu Safari zcela nový význam

-mao / AutoRoad.cz, 10. srpna 2017, 13:52 Google+

Pokud hledáte ideální automobil pro dovádění na okreskách či okruzích, pravděpodobně skončíte u modelu 911. Pokud budete hledat vozy pro dobrodružství, pravděpodobně sáhnete po modelu Cayenne. Byly ale časy, kdy si s terénem hravě poradily modely 911 Safari

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 Safari

Porsche 911 Safari | foto: jamesedition.com

Sdílejte článek

Většina z nás má vozy Porsche 911 spojeny nanejvýš s okruhovým závoděním, ovšem verze Safari dokázala překvapit soupeře v i v těch nejnáročnějších závodech, včetně rally Dakar.

Označení Safari dostávaly vozy, které byly většinou ještě výrobcem upraveny pro rally závody. O úspěšnosti těchto úprav a schopnosti vozu pak svědčí zejména vítězství na rally Paříž Dakar v roce 1984 a vítězství na rally Monte Carlo v letech 1968, 69, 70 a 78. Porsche zkrátka na nezpevněných tratích válelo.

Tento kousek, na jehož fotografie se díváte, je Carrera SC z roku 1978 upravená pro závody Rally, za jejímž volantem usedá milovník a sběratel vozů Porsche, Dr. Erik Brandenburg. Ten s tímto vozem dokonce v roce 2007 absolvoval Transsibiřskou Rally, kterou nakonec vyhrálo Porsche, ale bohužel model Cayenne.

Pod kapotou tohoto Safari se ukrývá 3.2 litrový vzduchem chlazený plochý šestiválec o výkonu cca 250 koní, které přenáší upravená manuální převodovka na zadní nápravu. Nečekejte zde žádné sekvenční řazení nebo pádla pod volantem, vše je řešeno hezky po staru.

Velký podíl na úspěších vozu mimo silnice mají zejména pneumatiky a přepracovaný podvozek. 16" palcová klasická kola Fuchs jsou obuta do obrovských terénních pneumatik Hankook určených pro lehké nákladní či terénní vozy. Aby se však do podběhů vešly, musely být upraveny tlumiče, pružiny, zavěšení i samotné podběhy.

/pravou prošla celá karoserie, která byla různě vyvařena a vyztužena.její tuhost je nakonec taková, že ani nepotřebuje ochranný rám uvnitř. Celý vůz byl nakonec nalakován do monochromatické barvy legendárního polepu Martini Racing, se kterým Brandenburg závodil napříč Sibiří.

Uvnitř vozu příliš luxusu nečekejte. Nanejvýš střešní okno, které je jakousi náhradou klimatizace. Jinak ovšem zůstal interiér poměrně zachovalý. Horší je to s podvozkem a bodykitem. Podvozek je kompletně celý zakrytý plechovými pláty, které mají vůz chránit. Nárazníky pak byly značně upraveny, přičemž ten přední zřejmě ukrývá naviják.

Jak už je na první pohled vidět, s vozem se stále jezdí. Možná i proto ukazuje jeho tachometr nájezd 88000 mil, tedy cca 129 000 kilometrů. Každý z nich ale musel být skutečně zábavným a plným napětí či dobrodružství.

Nyní je však vůz na prodej v belgickém autosalonu Iconiccars a k vidění je i na webu JamesEdition, kde je nabízen za cenu 129 900 euro, tedy cca 3,4 milionu korun. Za to už si sice můžete koupit i nové Porsche, ale ruku na srdce,s ním si tolik zábavy jistě neužijete.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tohle Porsche dává slovu Safari zcela nový význam

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Digital Instrument Panel z modelu Škoda Karoq

Škoda Digital Instrument Panel bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu

Pokus o krádež auta vypadá jak z laciného filmu

Neúspěšný pokus o krádež automobilu dopadl jak scéna z laciného filmu

Toyota Public Sports Concept

Je tento koncept Toyotou GT86 budoucnosti?

Volkswagen e-Golf

Elektrický Golf za 223 tisíc? Někde to umí i levněji!

Hyundai FCEV

Hyundai to s vodíkem myslí vážně, představilo nové SUV na palivové články

Lamborghini Aventador SV

Slavný úpravce si vzal do parády Aventador SV, dopadlo to překvapivě růžově

Nový koncept roadsteru BMW Z4

BMW Z4 oficiálně odhaleno! Na prvních snímcích mu to vážně sekne

reklama
reklama

Doporučujeme

Fisker EMotion

Fisker prozradil informace o modelu EMotion, v čem má být výjimečný?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pár věcí, které se rozhodně vyplatí mít stále v autě

  2. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  3. Co je lepší, automat nebo manuál?

  4. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  5. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  6. O likvidaci elektromobilů se mlčí. Co nám automobilky neříkají?

reklama

Zprávy odjinud