Kde se vzalo legendární Porsche 911? Poděkovat za něj můžeme i Francouzům

-mao / AutoRoad.cz, 1. ledna 2018, 16:44 Aktualizováno 2.1.2018, 07:33 Google+

Jen málokterý sportovní automobil má tak bohatou historii, jako právě Porsche 911. Jeho tvary se za několik posledních desetiletí prakticky nezměnily - pouze se jeho linie uhlazovaly a zdokonalovaly. I při letmém pohledu tak devětsetjedenácku každý pozná, ovšem už málokdo ví, kde se tento magický název vlastně zrodil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Nový sportovní automobil Porsche se začal rodit už v roce 1953, ovšem jeho jméno nemělo být 911, ale 901. Jakmile se to však rozkřiklo, velice brzy přišlo "přátelské" upozornění od francouzské automobilky Peugeot, která má zaregistrované tříciferné názvy modelů s nulou uprostřed.

Kde se vzalo ikonické Porsche 911 (0:39) | zdroj: youtube.com

Nové vozy už se však chystaly do výroby a tak museli v automobilce co nejrychleji přijít s elegantním řešením, které by udrželo produkční náklady na minimum. Ještě před oním upozorněním z Peugeotu však v Porsche dostali nápad, že označení "901" budou lepit jak na kufr, tak i na palubní desku. V továrně tak byly vytištěny desítky devítek, nul a jedniček připravených k použití.

Název ikonického sporťáku tak vznikl vlastně jen díky Francouzům, kteří donutili německé konstruktéry nahradit nulu jedničkou. O původu názvu tohoto ikonického sporťáku informovala sama automobilka prostřednictvím jednoho svého videa na YouTube.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kde se vzalo legendární Porsche 911? Poděkovat za něj můžeme i Francouzům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Honda prohnala Civic i Jazz přísnějšími testy spotřeby a emisí. Jak dopadly?

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev A-3 "Naděžda": Ruský způsob, jak zachraňovat sestřelené piloty i ztracené kosmonauty

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Děsivě vypadající situace na dálnici při rychlosti 144 km/h. Posádka může být vděčná za rychlé reakce řidiče

VIDEO: Ve 144 km/h ztratil kontrolu nad vozem, před katastrofou zachránily pár jen rychlé reakce

Ilustrační foto

Jak vypadají nejdelší dálnice světa? Mnohem lépe, než "krátká" česká D1

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)

Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

reklama
reklama

Doporučujeme

AVIA S430 pokus o náhradu legendy V3S

Avia S430 měla nahradit legendární V3S

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  6. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

reklama

Zprávy odjinud