Nissan dvakrát jinak

ar1, 14. července 2004, 21:08 Google+

Zatímco nová generace modelové řady Micra míří mezi mladou klientelu a ženy všech věkových kategorií,větší Almera Tino je plnohodnotný rodinný MPV nabízející kromě...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Micra

Micra | foto: Nissan

Sdílejte článek

prostorného pětimístného interiéru i patřičný cestovní komfort.

Japonská automobilka Nissan má ve svém výrobním programu hned několik velmi zdařilých turbodieselů-najdeme je nejen v terénnich vozech X-Trail či Patrol, ale taktéž v osobních modelech Micra, Almera, Almera Tino a Primera. Nejmenší z nich s označením 1,5 dCi pochazi z produkce partnerské značky Renault a nabízen je ve dvou výkonových variantách 48 a 60 kW (druhá verze má navíc chladič stlačovaného vzduchu).

My jsme si mohli vyzkoušet slabší variantu ve výbavě Visia. Kdo by předpokládal, že automobil s tímto motorem bude postrádat potřebnou dynamiku, hluboce se mílí. Agregát disponuje točivým momentem 160 N.m při 2000 otáčkách, živě reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a v nízkých a středních otáčkách má překvapivou pružnost. Není divu, že při pohotovostní hmotnosti pětidvéřového modelu pouhých 1030 kilogramů dokaže tento agregát s přímým vstřikováním common rail uspokojit i sportovněji založeného řidiče. Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km sice nejsou nijak uchvacující, vše si však Micra 1,5 dCi vynahrazuje v elasticitě a spotřebě paliva, která v kombinovaném provozu zřídka kdy přesáhne hranici 5 l /100 km. Předností malé micry je především její obratnosti v městském a příiměstském provozu a pochopitelně i skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách, v nichž se japonský kompakt chová s neobyčejnou suverenitou. Méně zdařilé je naopak dle našeho soudu odhlučnění motoru.

Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna tvoří špičku modelové řady, a to jak svou výbavou, která mimo jiné zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, elektronický stabilizační systém ESP, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny či zadní parkovací kameru, tak i dosahovanými jízdními výkony. Na dálnici jsme naměřili největší rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h vůz pohodlně akceleruje za necelých 11 sekund a v kombinovaném provozu pohonná jednotka vystači s 8,2 až 8,5 litry nafty na 100 km/h. Při 130 km/h a zařazeném 6. rychlostním stupni vykazuje motor okamžitou spotřebu 6,5 l/100 km (podle palubního počítače) při otáčkách 2800 1/min. Podobně jako čtyřválec 1,5 dCi má i motor 2,2 dCi nesmírně pružný zátah ve středních otáčkách, v případě Almery Tino je ovšem dynamika vozu podstatně razantnější. Nejvutětší výkon 136 koní a především 304 N.m točivého momentu se pochopitelně projevují i v lepším pružném zrychlení. Obzvlášť příjemná je citelná akcelerace na V.a VI. rychlostní stupeň. Mezi přednosti Nissanu Almera Tino musíme zařadit především prostorný a vysoce praktický interiér, který využívá variabilitu zadních nezávisle upevněných sedadel. Po odstranění všech zadních sedadel vznikne ve voze ložný prostor o délce 1,75 m a šířce 1,33 m. Malou pihou na kráse jsou pouze větší boční náklony v zatáčkách.

Zdroj: AUTO forum
Autor: Antonín Matějka
Foto: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Nissan dvakrát jinak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

E 500

Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud